vineri, 4 septembrie 2020

MENAGEMENTUL SI CE NU STIE ROMANIA

 PETER F. DRUCKER atrage atentia ca:

MANAGEMENTUL exista pentru “organizatie”. Este SERVITORUL “organizatiei”. Orice MANAGEMENT care uita acest lucru va provoca doar DAUNE “organizatiei”.

Sa traduc:

Cand confunzi organizatia cu PARTIDUL si INTERESUL lui, MANAGEMENTUL devine TOXIC.

Deci: “MANAGEMENTUL guvernamental exista pentru ELECTORAT. Este SERVITORUL ELECTORATULUI. Orice MANAGEMENT care UITA acest lucru va provoca doar DAUNE tarii.” – Ioan CEPALIGA

AFACEREA (PLANUL) are DOAR două funcţii – MARKETING-ul şi INOVAŢIA. - Peter Drucker

Fara INOVATIE (profesionism) risti sa fii JEFUIT de cei cu copy-paste care-ti copiaza PRODUSUL si-l vind ieftin (vezi China si restul lumii).

Atentie!!!

TU CONDUCI AFACEREA, N-O LĂSA PE EA SĂ TE CONDUCĂ! - RUN YOUR BUSINESS, DON’T LET IT RUN YOU! https://actsipoliton.ro/ebook/clay-mathile-tu-conduci-afacerea-ebook-gratuit.pdf

Asadar :

“Nu visa VISE MĂRUNTE, căci acestea nu au MAGIA prin care mișcă SUFLETELE oamenilor”.

MARKETINGUL de la Philip Kotler spune foarte CLAR

“Companiile BUNE vor satisface nevoi, companiile EXTRAORDINARE vor crea piețe noi, ele DEZVOLTA afacerea”.

RECLAMA este sufletul COMERTULUI iar AMBALAJUL e ca fardul pentru femeile frumoase – Ioan CEPALIGA.

Sistarea RECLAMELOR pentru a economisi BANI este ca și cum ai opri CEASUL, pentru a economisi TIMP. - Henry Ford, sau femeia sa fie frumoasa si atractiva.

Astazi desi avem si o LEGE de combatere a reclamelor MINCINOASE, vedem ca RECLAMELE inseala ABUZIV clientii in scop fraudulos. De ce?

CEAUŞESCU nu a fost chiar atât de rău. Pur și simplu nu a avut în spate o ECHIPĂ performantă de MARKETING. - Gabriel Petru Băeţan 

Dar acolo unde au fost create ECHIPE s-au realizat obiective ce au uimit lumea si dainue si azi, restul s-au distrus ca sa nu existe concurenta.

Si asta fiindca repartitia BUGETULUI are o regula simpla:

“Dacă toţi banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aş cumpăra creioane şi de 18 DOLARI aş face PUBLICITATE la ele”. - Henry Ford Deci de 2 lei iau mancare si de 18 lei ma fac FRUMOASA bre. Frumusete mincinoasa, siliconata, tencuit fardata etc.

Iata deci cat de usor POȚI să îți dai seama de IDEALURILE unei NAȚIUNI, după RECLAMELE SALE. - Norman Douglas. Azi Romania promoveaza destrabalarea si fufele fardate.

Un PRODUS BUN este asadar ca o FEMEIE LASCIVA, te incita. “Clientii” ei îi fac publicitate, GRATIS. – Ioan CEPALIGA

Peter Druker spune cu responsabilitate: 

“Daca astazi, cand stim ce stim despre acest produs, nu l-am mai produce, atunci cauta sa renunti cat se poate de repede la el”. 

Asa si cu PARTIDELE sau POLITICIENII.

https://icepaliga.blogspot.com/2014/05/ce-i-de-facut-pentru-tara.html

Iată ce ne spunea un expert japonez în mod COLOSAL, KONOSUKE MATSUSHITA, care în anul 1977 a publicat cartea "JAPONIA ÎN SECOLUL XXI" iar trei ani mai târziu, în 1980, a înființat INSTITUTUL DE ADMINISTRARE ȘI MANAGEMENT MATSUSHITA, devenită o școală reputată de management. 

În anul 1983, el s-a numărat și printre inițiatorii Protocolului de la Kyoto asupra schimbărilor globale. Ca o recunoaștere a meritelor sale incontestabile, în 1987, a fost decorat cu Marele Colan al Ordinului Soarelui Răsare. Vezi si managementul HOLONIC.

Acest experimentat manager, Konosuke Matsushita, scria onest occidentului în lucrarea sa “MESAJ DIN EST” (ulterior exact acest mesaj a stat la baza conceperii procedurilor de management ale occidentului și introducerii sistemului de standardizare și apoi de protecție intelectuală care au asigurat procedurile prin care să se IMPUNĂ regulile occidentului în comerțul internațional).

Noi vom câștiga, iar vestul industrial va pierde, noi nu putem face nimic să vă ajutăm, deoarece cauzele eșecului se află in dumneavoastră înșivă."

Și asta fiindcă în firmele din occidentul dezvoltat  există o delimitare netă, iluzorie, între manageri și executanți, în sensul că primii gândesc pe când ceilalți numai execută.

În firmele japoneze, această separare, ce își are fundamentarea teoretică în lucrările lui Henry Fayol, nu există. Conducătorii și executanții se implică laolaltă. În Japonia diferența salarială între un manager și un executant este de câteva ori, dar, în SUA un manager caștigă și de mii de ori mai mult ca un executant.

Matsushita consideră că firmele nipone oferă de 3-4 ori mai multă pregătire salariaților comparativ cu cele din occident, efort realmente impresionabil, cu CONSECINȚE POZITIVE asupra tuturor activităților desfășurate. În occident se pune prea puțin accentul pe TRAININGUL ANGAJAȚILOR și de regulă doar contracost. De aceea când cineva vine cu o idee, se găsesc imediat alți zece care să DEMONTEZE inițiativa (pentru a elimina CONCURENȚA) și să “FURE IDEEA” (visul american) pe care să o certifice el ca și proprietate intelectuală (vezi GAT transformat în GATS și astăzi în OMC) și de aceea apar și multe organisme de Protecție intelectuală și înregistrare licențe.

Toate acestea devin DOAR povesti daca nu cunosti profund MANAGEMENTUL

De altfel management-marketingul este o ARTA in care putini sunt ARTISTI si multi sunt actori copy-paste.

Semneaza,

Mos Teaca - expert management-marketing

Niciun comentariu: