joi, 30 august 2012

ROAMINIA IN PRAGUL REVOLUTIEI !

In cei 23 de ani care s-au scurs de la REVOLUTIE sau dupa altii LOVITURA DE STAT din `89 poporul a asistat NEPUTINCIOS la niste SCHMBARI ANARHICE, LIPSITE DE CONSISTENTA DOCTRINARA care nu au avut legatura si nu au nici in prezent legatura cu conceptele unanim stiintifice recunoscute vizavi de REALITATEA celor doua incercari de definire a EVENIMENTULUI si mai ales cu FINALITATEA LUI SPRE UN MODEL DE SOCIETATE SUPERIOARA.
Am afirmat pe blog faptul ca in acesti ani am asistat la o BULIBASEALA cu o veritabila BALBAIALA de teorii si concepte privind „NECESITATEAmodernizarii stutului de drept fara insa a exista o DOCTRINA POLITICA INCHEGATA care sa defineasca aceste concepte pe care doreste sa le RESTAUREZE.
Fiecare din liderii de putere a incercat sa fuga si sa-si ascunda cunostintele mediocre acumulate vizavi de notiunile definite de MARX si a preluat CA UN DROG puternica orientare cosmopolita spre idei straine noua, nefundamentate stiintific, pentru a fi aplicate unei comunitati disperate dupa o democratie autentica, cu nuante ideologice SPECIFICE ca cea romaneasca.
Amintesc in continuare, cat mai pe intelesul publicului larg ce va accesa aceste randuri, cateva concepte si notiuni necesare a fi stapanite inainte de a INTELEGE si a digera argumentat SITUATIA ACTUALA DIN ROMANIA.
Statul este “titularul abstract şi permanent al Puterii, iar guvernanţii nu sunt decât agenţii de exerciţiu trecători ai acesteia”, ne spune G.Burdeau in Droit constitutionnel et institutions politiques. Si daca vrem sa aprofundam va trebui sa studiem aceasta evolutie conceptual-istorica a STATULUI.
John Locke Prin intermediul "contractului social" apare o putere politica noua – Suveranul – ca urmare a atribuirii prerogativelor apararii drepturilor naturale umane unei instante organizate. Puterea politica nu mai e de tip absolutist si vine in intampinarea cetatenilor. Avem de-a face cu o putere bazata pe principiul consensului, careia i se cedeaza drepturi in schimbul garantiei unei vieti armonioase prin intermediul LEGII. Iata ca nicidecum pe principiul „statul nu poate avea grija de fiecare” si cu indemnul de a pleca in pribegie.
In consecinta Statul fondeaza dreptul si dreptul fondeaza statul si nu se poate imagina un stat care sa nu fie, stricto sensu, “de drept”, de vreme ce instituirea unui stat se face prin formula juridica a unei CONSTITUTII si prin legi organice care vor respecta Constitutia. Un stat nu poate guverna cu un drept care îi este exterior (vezi imixtiunile UE si SUA si nu numai in treburile interne) in afara tratatelor si clauzelor de drept unitar la care a aderat.
N.Tenzer ajunge la concluzia ca statul de drept nu poate fi identificat decat cu statul protector al libertatilor publice, adica cu DEMOCRATIA. Formularea relatiei dintre statul de drept si democratie este insa departe de a fi una comutativa: “…daca nu orice stat de drept este o democratie in mod necesar, orice democratie insa TREBUIE sa fie un stat de drept”, el fiind supus principiului legalitatii si al constitutionalitatii.
Auzim deseori atunci cand guvernantilor nu le convine o situatie de conflict democratic faptul ca vom avea numai de pierdut din cerintele schimbarilor democratice.
Toate revolutiile au perfectionat statul in loc sa-l distruga”, ne spunea inca de la vremea sa Engels.
Situatia claselor sociale este si in prezent cum nu se poate mai clara: zilele concentrarii averilor (proprietatilor private, capitaliste) sunt numarate.
Oare dece nu se nationalizeaza bancile falimentare si se apeleaza la furtul din veniturile populatiei? Simplu, STATUL a ajuns DATOR bancilor si nu mai poate face fata DATORIEI EXORBITANTE TOCATE DE O ADMINISTRATIE CORUPTA.
O perioda de transformari radicale in favoarea celor multi prea indelung asteptata iata ca este iminenta, extinsa la nivel global, caci asa sta inscris in logica Istoriei, ne spunea Marx, in pasajul celebru din Prefata la lucrarea Contributii la critica economiei politice.
Par la fel de prezente spusele lui precum fenomenele politice si electorale din lucrarile lui Caragiale, Eminescu etc.
Iata sinteza marxista: “În producţia socială a vieţii lor, oamenii intră în relaţii determinate, necesare, independent de voinţa lor, relaţii de producţie care corespund unei trepte de dezvoltare determinate a forţelor lor materiale de producţie. Totalitatea acestor relaţii de producţie formează structura economică a societăţii, (in prezent FORTELE DE PRODUCTIE nu mai apartin STATULUI ROMAN), baza reală NECESARA pe care se poate înălţa o suprastructură juridică şi politică şi căreia îi corespund forme determinate ale conştiinţei sociale. Modul de producţie al vieţii materiale condiţionează în genere procesele vieţii sociale, politice şi spirituale (mod de productie in prezent nedefinit pentru Romania, el fiind doar un sistem abuziv de tocare si spoliere a resurselor statale fara un beneficiu pentru popor).
Nu conştiinţa oamenilor le determină existenţa, ci dimpotrivă, existenţa lor socială le determină conştiinţa (fapt pentru care iata ca poporul nu mai poate suporta acesta asuprire si desconsiderare a vietii lui in societate).
Nu sunt sectoare sau segmente sociale care sa nu fi fost BRUTAL atacate si afectate de o guvernare agresiva, impotriva cetatenilor sai si in Romania.
Pe o anumită treaptă a dezvoltării lor, forţele materiale de producţie ale societăţii intră în contradicţie cu relaţiile de producţie existente sau, ceea ce nu este decît expresia lor juridică, cu relaţiile de proprietate în cadrul cărora ele s-au dezvoltat pînă atunci. Peste 60% din populatie a ajuns in pragul unei saracii lucii chiar si dupa statisticile comparative EUROSTAT. In prezent iata ca ACESTE forme ale dezvoltării fortelor de productie, aceste relaţii se prefac în cătuşe ale lor. Abia atunci spune Marx începe o epocă de revoluţie socială. Observati acum STADIUL conflictual in care a ajuns Romania, neglijat, abuzat si ignorat de UE, de SUA si nu numai?
O data cu schimbarea bazei economice a acestei PROPRIETATI STATALE SPOLITATE (vezi studiile lui Cojocaru) ce este revolutionata mai incet sau mai repede, se schimba si toata uriasa suprastrucura STATALA.
Greu de gasit in opera lui Marx un pasaj cu o semnifictie mai mare, sub aspectul numarului de idei si concepte centrale concentrate in cateva randuri. Avem aici, ca niciunde la Marx, o intreaga filosofie a istoriei, cu principiul care o intemeiaza: determinarea tuturor actiunilor social-istorice de catre baza economica a societatii. In Romania ce mai apartine poporului roman? NIMIC. Exista o lista de peste 3000 de societati mari sau stategice care au fost cedate sau desfiintate, unele falimentate. Care partid de dupa `89 a fundamentat o conceptie doctrinar-economica care sa vina in sprijinul CRESTERII BUNASTARII CETATENILOR si spre o dezvoltare SUPERIOARA a ceeace a fost? Atunci potrivit definitiei de revolutie in decembrie `89 ce a fost?
"Strigătul lui Marx pentru socialismul întemeiat pe clasa muncitoare rămîne valabil şi pentru societăţile avansate” se afirma tot mai strident astazi in multe zone ale lumii, revigorand conceptele sale devenite extrem de acute in aceasta criza mondiala. Germania este in avangarda acestor reevaluari ale lui Marx dupa cum afirma multi cunoscatori.
Ideea degradării adevăratului marxism în formulele concrete de socialism nu e deloc nouă.
Aflam astfel de la marxistii occidentali contemporani ca nu ideea marxista, ci forma concreta de punere in aplicare a fost gresita. Argumentul nu este lipsit de substanta, doctrinar vorbind, pentru ca Marx vorbea despre o revolutie proletara in tarile cele mai avansate din punct de vedere economic, iar nu in societati feudale sau semi-feudale cum a fost cazul Rusiei sau Chinei.
Pe acelasi argument construieste si Marcuse (1972), anuntand cu sapte ani mai devreme decat Scockpol ca ATENTIE !!! "Occidentul n-a scăpat nici pe departe de revoluţia iminentă – adevărata revoluţie marxistă, care este revoluţia mondială aşteptată de clasa muncitoare din întreaga lume". Revolutia ce va sa vina va fi cea mai radicala, caci adevarata revolutie nu poate fi decat radicala:
Capitalismul mondial se organizează astazi pentru a înfrunta ameninarea unei revoluţii care va fi cea mai radicală dintre toate revoluţiile istorice. Aceasta va fi cu adevărat prima revoluţie istorică mondială. În Occident revoluţia va fi diferită calitativ faţă de revoluţia Orientului”.
Termenul de revoluţie se va aplica astfel doar la situaţii de schimbare de regim politic prin schimbare de Constituţii (Aristotel, Politica) la fel cum se simte necesitatea si in prezent. La această definiţie preliminară am putea adăuga dupa cum sustine pe blogul sau Bogdan Mandru alte cîteva elemente, pe care le propune în “tezele schimbării de tip revoluţionar”.
Teza I: Sensul schimbării - Cuvîntul “revoluţie poate fi aplicat numai la schimbări al căror scop este libertatea”.
Teza II: Schimbare politică şi apărarea libertăţii - Revoluţia se referă la schimbarea radicală, prin ruptură a structurilor politice, în sensul constituirii unora noi care să se propună ca instanţe de apărare ale libertăţii.
Teza III: Violenţa nu este element sine-qua-non al revoluţiei - Schimbarile revolutionare nu sunt totdeauna violente, in sensul implicarii multimii in violenta tipic revolutionara, caracteristica specifica romanilor ca popor dar extrem de dura cand le ajunge cutitul la os.
Si acum apreciati dumneavoastra in urma citirii acestui crochiu ideologic in ce faza se afla ROMANIA si cam ce este IMINENT a se petrece cu o clasa politica precum USL care a TRADAT ASTEPTARILE poporului si a oricarei alte clase politice ce s-a perindat din `89 si pana in prezent.
De aceea consider necesar ca ROMANIA sa adopte propria orientare SOCIALA bazata pe un mod de productie NOU (poate modelul Cojocaru) in care POPORUL sa nu mai fie neglijat si PROTECTIA SOCIALA DAR SI CRESTERA BUNASTARII POPORULUI SA FIE OBIECTV NATIONAL DE STAT.
Mentinerea noastra in UE sau oriunde cu o crestere flagranta a ABUZULUI INSTITUTIONAL si CU O IMIXTIUNE IMPOTRIVA VOINTEI EXPRIMATE PRIN VOTUL ZDROBITOR AL CETATENILOR nu poate coexista cu sperantele si asteptarile noastre de LIBERTATE, DEMOCRATIE, INDEPENDENTA, SUVERANITATE, PROTECTIE SOCIALA SI BUNASTARE MATERIALA SI EXISTENTIALA.
SENATORII SI DEPUTATII AU DE ALES DE LUNI 03-Septembrie 2012 IN A INTELEGE ACESTE NECESITATI SAU IN A ACCEPTA IMPOTENTA LOR POLITICA SI A IMPINGE CONSTIENT ROMANIA INTR-O VIOLENTA SPECIFICA UNEI NOI REVOLUTII CLAMATE DEJA DE PROTESTATARI. ROMANIA E IN FIERBERE MOCNITA !
Doamne dale mintea cea de pe urma spre binele poporului nostru !
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA

Niciun comentariu: