joi, 23 august 2012

APEL LA REVOLUTIE !

Imi propun sa aduc in discutie cateva SOLUTII pe care le vad necesare a fi pozitionate spre evaluare in prezent pentru a DEPASI aceasta perioada de TORNADE in formare in viata romaneasca.
Iata ca DEFORMAREA democratiei ACTUALE din Romania imi reaminteste VIOLENT de perioada tulbure a travaliului schimbarii de regin de la inceputul anului 1990. Acum ne izbim inevitabil de regimul basescu care este mai dur prin efecte decat regimul Ceausescu.
Era vehiculat un motto in anii ’90 devenit apoi notoriu cum ca “Democratia COSTA mai mult decat orice dictatura”.
Firesc imi puneam intrebarea ce vrea sa spuna acest motto utilizat cu atata insistenta in toate sectoarele de management, totalitar, pe care l-am trait din interior si aflat acum in plina schimbare. Exact ca si acum.
Prima si fundamentala cerinta era ECHIDISTANTA noastra fata de FORTELE POLITICE si se impunea stringent schmbarea TINTELOR de strategie si repozitionarea institutiilor de stat specializate precum armata, militia transfromata in politie, securitatea schimbata in SRI si similar la externe pentru TOATE serviciile specializate in acest NOU SISTEM SOCIAL.
Si, pentru a functiona, era necesar a avea CLAR definite niste TINTE cu noi atributiuni si regulamente de functionare. Pana sa ne dumirim noi in ansamblul structurilor, primul impact a fost cel al COSTURILOR NOI ce depaseau exponential vechile costuri utilizate pentru a schimba o dotare tehnica arhaica dar compatibila sistemului trecut. Si iata ca INTREAGA activitate a fost redimensionata specific pentru a ne incadra vrand nevrand in noile tendinte dar … la COSTURILE AVUTE LA DISPOZITIE. Asa s-a ajuns ca toate activitatile sa fie gandite si evaluate cu un COST de criza si nu de DEZVOLTARE. Categoric nu era suficient ci dimpotriva distructiv. Si asta fiindca tintele noastre nu puteau fi atinse cu noile costuri DIMINUATE in loc ca, odata cu derularea noilor libertati democratice, sa fie reevaluate si costrurile DEMOCRATIEI asteptate.
Era o balbaiala generala si nu se stia cum si CUI trebuie sa oferim elementele de informatii inerente functionarii institutiilor de stat. De aici si numeroasele imixtiuni in spatiul acesta atat de specializat, la extrem, si invers de implicare a unor structuri (vezi sustragerea de dosare de securitate ca si santaj politic) in POLITICILE de instaurare a democratiei ce era in fapt inca o NECUNOSCUTA pentru acel CN-FSN. Cosmopolitismul era in floare si valorile nationale tintit denigrate ca fiind indoctrinate de comunism.
S-a dat frau liber diletantismului si unei libertati canibale de incultura in toate domeniile, situatie care a defectat toate sistemele si subsitemele managementului statal FIIDCA ASA S-A DORIT. Amintesc teribila dezlantuire si asmutire a populatiei in distrugerea chiar de bunuri “comuniste” cum ar fi a fantanilor de pe Bulevardul Unirii si chiar a Casei Poporului (vezi in prezent utilizat similar impactul emotional pentru vila Dante).
M-a frapat imediat LIPSA DE INTELEGERE a nevoii de PLANIFICARE acest PROCES inevitabil si intrinsec oricarei activitatii fiind COMPLET DESTRUCTURAT ceeace a dus la un PROCES DISTRUCTIV GENERALIZAT.
Nu fac decat o mentiune ca si exemplu vizavi de distrugerea CAP-urilor sau GAS-urilor care iata acum se demonstreaza ca cele care au supravietuit sunt de invidiat in intreaga economie LIBERA. Istoria economiei romanesti va analiza aceste teribile greseli de management cauzate de acel diletantism excesiv prin care se promovau politic doar aderentii de partid fara a gandi o secunda la necesarul de minima cultura de management si de specialitate pentru functiile de conducere a institutiilor si unitatilor economice inca in functiune. Era o vizibila revolta impotriva culturii si intelectualitatii romanesti. Ce observam astazi?
Armata trecea printr-un proces de destructurare vizibila si ajustare la cerintele dorintei de integrare in NATO, serviciile secrete in devenire, cu noi valori democratice, nu stiau cum sa culeaga si cui sa furnizeze informatiile de interes pentru interventie si CORECTIE (am documentat spre exemplu teribila actiune de distrugere si furturile din sistemele de irigatii multe construite de noi de armata romana dar … DEGEABA) iar sistemul de administrare era si el pulverizat de nenumaratele inadvertente vizavi de tintele democratice vizate si batalia dintre partidele aparute pe scena politica. Cat despre Parlament las pe cei in drept care au format aceste structuri noi sa rememoreze travaliul schimbarilor si greselilor de management.
Si fiindca mi-am propus inca de atunci sa-mi schimb profesiunea (din cauze medicale, invaliditate de gradul II survenita in timpul si din cauza serviciului militar) am inceput o noua facultate de management marketing in afacerile economice internationale.
Aveam deja aprofundate cunostintele de conducere a sistemelor militare in conditii de risc sporit, stapaneam conducerea stiintifica cum era intitulata in regimul trecut fiind absolvent de academie militara si inginer (nerecunoscut in stagiul de ofiter din cauza costului implicit), fapt ce mi-a permis sa sesizez NOUL cu o acuratete exceptionala in studiul “noilor” scoli de management reluate acum la aceasta noua facultate.
Principala sesizare de noutate era ANALIZA EFICIENTEI DE MANAGEMENT.
REZULTATUL proceselor fiind FUNDAMENTAL in orice analiza de eficienta si mai ales de eficienta statala. Ponderile tendintelor si ale elementelor agregate din sistem erau definitorii in ANALIZA DE REZULTAT. Imediat am facut asocieri inerente cu viata de zi cu zi si am inceput sa observ GRESELILE din viata sociala si indeosebi din serviciile specializate din care faceam parte. Am observant IMENSA INEPTIE a promovarii unor principii ce nu tineau de CRESTERE si se eluda cu obstinenta REZULTATUL de management statal.
Imi era aproape imposibil sa nu ma manifest in acest context si am ajuns iata la … GREVA FOAMEI ca si ofiter superior in activitate (foarte bolnav ca sa mai fac si greva foamei in anul 1995), si-mi dau seama ACUM cat de INEFICIENTA a fost abordarea mea REVOLUTIONAR-UTOPICA deoarece astazi, cei care nu intelegeau esenta cerintelor mele s-au regrupat, trezit si au format SCMD-ul din care cu onoare fac si eu parte in prezent. Iata acei colegi S-AU TERZIT SI SUNT UN POL DE SCHIMBARE ACTIVA in societate, cu tinte real democratice si de CRESTERE A EFICIENTEI DE MANAGEMENT STATAL.
M-a frapat aseara Corina Dragotescu cand in finalul emisiunii sale spunea “daca mai si radem inseamna ca inca e bine”. Afirm cu convingere stiintifica faptul ca romanul este o constructie aparte si nu poate fi comparat ca si popor cu niciunul din popoarele Europei avand o experienta istorica, sociala dar si genetica specifica. Intotdeauna la greu romanul a gasit supapa de refulare prin glume, pamflet, bancuri cu Bula, Gaga, Dorel etc. sau unele profund intelectualizate gen Pacala si Tandala, Mos Teaca, Dinu Paturica sau … lucrarile lui Caragiale. Asta inseamna ca in acele momente le este FOARTE GREU. Cand dispar bancurile inseamna ca romanul se simte bine. Sarcasmul sau exceleaza prin aceste inegalabil de inteligentegaselnite populare” pentru a se revolta sau a-si refula furia mocnita care la altii se manifesta prin violente in strada sau extremism si terorism, xenofobie sau chiar extremism institutional vizibil in istoria Europei dar iata ca si in prezent.
Sa trec insa la ziua de astazi cand iata prin regimul basescian s-a perpetuat O SPECIE DE DINOZAURI din cei mai rapaci si feroci gen DROMAEOSAURIDAE asa cum am scris pe blog si care au ramas conectati la specificul Stalinist si politienesc al gruparilor de politicieni promovati si utilizati abil de Basescu. Iata un exemplu “Dincolo de defectele lui, omul e de o anvergură aproape cosmică" - scrie Andrei Pleşu despre Basescu incercand sa demonstreze PUTEREA de care dispune inca in prezent acest individ expirat ce s-a inconjurat de “politisti” si “securisti” si a construit un stat profund deformant ca si vitalitate si dezvoltare civica deviant ca situatiile de dupa ‘89.
Daca aplic principiul REZULTATULUI DE MANAGEMENT descries mai sus ajungem imediat la concluzia demonstrata STATISTIC dar si faptic ca in ani sai de mandat Romania a contractat vizibil un REGRES considerabil PE TOATE PLANURILE in ceeace priveste CALITATEA VIETII SI GRADUL DE BUNASTARE SOCIALA. Orice indicator am lua vom observa pe acest palier ca populatia a fost supusa unui GENOCID INSTITUTIONAL ce a decimat sporul de crestere al populatiei iar bolile, somajul sau protectia sociala de la indemnizatiile de ajutor de stat pana la calitatea actului medical si protectia celor aflati in nevoie imediata a ajuns in pragul disperarii. Oamenii sunt indemnati sa paraseasca tara chiar de la nivelul presedintelui tarii iar discordia si frica institutionala a puterilor statului se manifesta pana la nivelul suprem al CCR (nu vreau sa fac puscarie A. Cojocaru) sau declaratiilor siderante ale unor membri ai CSM privind politizarea acestor institutii de esenta democratica.
IN CONCLUZIE, doresc sa retineti faptul ca ESENTA analizei de management tine asadar de REZULTATUL DE CRESTERE A BUNASTARII SI PROTECTIEI SOCIALE si nu de vorbe si ode laudative de genul celor refulate de camarilla pdl-ista si basesciana gen Pleşu de care cel putin dansul, sunt sigur, se va deroba cu scarba in viitorul apropiat.
Orice ar inventa si debita clasa politica trebuie sa retinem nu vorbele frumoase si promisiunile gaunoase ci REZULTATUL DE MANAGEMENT REFLECTAT IN BUNASTAREA SOCIALA.
Cum se poate face un management performant in aceste moment? Simplu dupa mine. PLANIFICAREA MANAGEMENTULUI pe baza tendintelor identificate cu ponderile aferente si AJUSTAREA evolutiei lor cu TINTE clare de atins in sistem OBIECTIVE LITERALE SI CIFRICE. Mai explicit definirea prin VORBE a tintelor dar in mod OBLIGATORIU exprimarea lor prin tinte CIFRICE fie procentuale fie in cifre absolute CONTROLABILE si incluse intr-o STRATEGIE DE CRESTERE. Crestere nu in general ci cu rezultat concret GRADUL DE BUNASTARE al populatiei fata de momentul de investitura.
Iar pentru populatie atrag atentia ca este IMPERIOS NECESAR ca fiecare din noi sa-si concentreze atentia catre INVESTITILE PROPRII IN PRODUCTIA DE SUPRAVIETUIRE adica reorientarea IMEDIATA fie catre agricultura familiala fie catre productia casnica si mica productie mestesugareasca disparuta deoarece ele au salvat in istorie existenta noastra. Pana la trezirea guvernantilor pentru sprijinul familial sau agricol consistent al investitiilor va recomand sa nu tineti banii la ciorap ci SA-I PUNETI LA TREABA intr-o forma productiva cel putin de supravietuire. Ulterior vor veni si cresterile. Cu siguranta !!!
Se pune firesc intrebarea cum dimensionez gradul de bunastare in unele domenii birocratice. Simplu, prin reducerea COSTULUI cu birocratia respectiva. Asta inseamna informatizarea si cresterea gradului de competenta institutionala. Sau mai bine zis reducerea PONDERII acestor activitati in TIMPUL GLOBAL DE MUNCA fara rezultat direct PlB-ul. Am mentionat un exemplu in articolul VREAU O TARA NEGUVERNABILA unde veti vedea ca Romania are cele mai multe taxe si ATENTIE cele mai COMPLICATE din lume. E birocratie EXCESIVA.
Pentru specialisti sunt convins ca articolul este putin interesant fiindca am utilizat ca TINTA masa larga de votanti pentru a le explica MODUL DE SELECTIE A VALORII LIDERILOR POLITICI SI DE GUVERNARE pe care sa-i voteze.
Criteriu lor de selectie trebuie sa fie unitar-armonizat in GRADUL DE BUNASTARE SOCIALA OBTINUT si perspective clara de crestere ca si speranta de viata pe aceste meleaguri.
Altfel vom ramane O COLONIE CERTA a UE sau SUE si firesc a oricarei institutii finaciare oligarhice si rapace.
Astazi decizia CCR este profund GRESITA, inumana si emisa IMPOTRIVA INTERESELOR POPORULUI ROMAN.
Avem nevoie de o CORECTIE de la PARLAMENT fara a se ajunge la CRIZA SOCIALA majora, cu un razboi civil sau terorism institutional basescian fiindca asa cum am aratat ROMANUL NU ESTE VIOLENT dar este ferm in actiunile sale si fereasca Dumnezeu de versurile lui Cosbuc “Hristosi sa fiti …”.
POPOR ROMAN, NU TE LASA PACALIT !
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA

Niciun comentariu: