RECENT
AM MAI POSTAT ȘI PE FACEBOOK UN COMENTARIU, SPECIAL ZIC EU, ASUPRA ACTUALEI CAMPANII PREȘEDINȚIALE CARE TINDE SĂ DEVINĂ O CAMPANIE DEMENȚIALĂ.
APARENT
aveți perfectă dreptate voi, analiștilor eco-No-mici români, privind marketingul politic și managementul de atac din campanie.
Managementul
eficient însă se face cu niște ținte clare, cu rezultat AȘTEPTAT calculat și nu
fabulat.
Managementul organizațional de aceea poate fi:
a)
fie pe CHELTUIELI, ca management anti-fiscal al firmei pentru a ascunde „profitul” în
achiziții cu orice preț și a plăti impozite cât mai mici iar la STAT de regulă
pentru a îndestula clientela de partid din care se adapă apoi chiar și
salariații (exemplu rechizitele, consumabilele, materialele de protecție
etc.etc.)
b)
fie pe PROIECTE (de regulă obiective, bugete, etc.) în care destinația banilor
este STRICT reglementată prin bugetul de stat și indicatorii de management sunt foarte clar și
strict dimensionați.
DE ACEEA, ÎN
ESENȚA ECONOMICĂ, FALIMENTUL ESTE BENEFIC ȘI REFACE SĂNĂTATEA DE MANAGEMENT!!!
AȘA CĂ NU VĂ TEMEȚI NICI DE FALIMENTUL ADMINISTRAȚIEI DE STAT.
La
firmele particulare însă ȚINTA este PROFITUL și mai ales RATA profitului
după care se calculează și dreptul salariaților de participare la profit iar la
STAT se maximizează prin acele PROIECTE DE INVESTIȚII accesul social la noi locuri
de muncă, creșterea economică și implicit o frecvență mai bună a încasărilor
bugetare, SĂNĂTOASE, nu din mascate sponsorizări, întârzieri la plată care solicită poliție
fiscală și atrage corupție clientelară la repartiția de proiecte ale statului.
MANAGEMENTUL
are așadar definite ȘTIINȚIFIC câteva variante de conducere funcție de
structura organizatorică adoptată, școala de management agreată, tipul
predominant de manager, funcțiile active ale managementului clar repartizate în
structură ce determină și stilurile de management și capacitatea de CREAȚIE și
DINAMIZARE a eficienței chiar și în medii extrem de critice. Focalizarea
procedurilor în aceste condiții critice fiind specifică MANAGEMENTULUI HOLONIC care
identifică acele puncte gravitaționale, NODURI, ce încheagă sistemul. Vezi și structura de management Hoshin Kanri dar și elementele de armonizare Lean. Pentru unele segmente tehnice de fluxuri nu ezitați să experimentați elementele de terotehnologie sau de terotehnică.
Și
nu în ultimul rând fundamentală este FINANȚAREA proprie sau ATRASĂ dacă există
încredere în managementul organizațional și capacitate vizibilă de NEGOCIERE a
condițiilor optime de finanțare.
CA
SISTEME DE MANAGEMENT REȚINEȚI:
1.
Managementul prin obiective
2.
Managementul prin proiecte
3.
Managementul pe produs (sau de țintă socială)
4.
Managementul prin bugete
5.
Managementul prin excepții
6.
Managementul participativ
7.
Managementul matricial etc.etc.
În
concluzie ca să nu intru în detaliile teoretice un bun administrator sau
manager își crează un MODEL de management PERFORMANT ce trebuie însușit de
salariați/ministere prin CULTURA/DOCTRINA POLITICĂ de management ce se absoarbe.
MANAGEMENTUL
PERFORMANT ÎN EXPERIENȚA MEA PRESUPUNE:
1.
Realizarea unui cadru de formare, afirmare și promovare a elitelor și o
cercetare exigentă, aplicată, a tendințelor și ideilor noi din domeniu
2. O
cointeresare materială și morală puternică a elitelor și a TUTUROR celor
creativi
3.
Stimularea unui climat de COLABORARE între conducători și conduși (Matsushita)
4.
Aplicarea unei strategii coerente, DOCTRINARE, de integrare flexibilă în mediul
extern și intern al entității organizaționale
5.
Încurajarea remarcabilă, accelerată și permanentă a creativității, inventicii
și inițiativei de eficientizare (cutiuța cu idei la firme dar și metode
specifice cum ar fi brainstormingul, matricea descoperirilor, etc. etc. iar STATAL prin acele ȚINTE SOCIALE DE ESENȚĂ – familia, educația, sănătatea și
creativitatea din cercetarea fundamentală și aplicată)
6.
Integrarea relațională a fluxurilor organizației cu feedback-uri de la
consumatori, beneficiarii sociali
7.
Identificarea în mediu a utilităților și CERINȚELOR noi prin sisteme
operaționale cu reale feedbefor și beforback-uri informaționale continuu active
8.
Etalonarea și măsurarea statistică exactă a performanțelor de management de la individ și
până la vârful organizațional, statal.
9.
Capacitate proprie, reală, a MANAGERULUI de utilizare a infrastructurilor
performațe de comunicație și continuă informare (certificrea meritocratică a competenței)
10.
Reacții rapide și EXACTITATE în analiza evenimentelor și luarea deciziei
necesare.
CONCLUZIE
Managementul
STATAL impune așadar în primul rând existența unei DOCTRINE POLITICE clare și
ARMONIZATE cu doctrinele de palier sistemic care să CONTRIBUIE la punerea în
valoare a indicatorilor sociali ai DOCTRINEI NAȚIONALE sincrone cu țintele CONSTITUȚIONALE.
Oricare
ar fi doctrina politică ea devine automat asimilată de mase dacă și numai dacă
are ȚINTE sociale extrem de clare ca și efecte sociale vizibile, măsurabile.
NIVELUL
EFICIENȚEI ÎN ACTUL DE GUVERNARE TREBUIE SĂ FIE DAT NUMAI ȘI NUMAI DE CREȘTEREA
CALITĂȚII VIEȚII SOCIALE REAL OBȚINUTE!!!
Așadar
este extrem de important ca INDICATORII privind CALITATEA VIEȚII SOCIALE să fie
fundamental cunoscuți și explicit repartizați în ierarhia sistemică
organizațională.
Aici intervine rolul de mediere și armonizare al PREȘEDINTELUI pentru a STIMULA COOPERAREA intre cele trei puteri.
Noi
astăzi nu avem O DOCTRINĂ NAȚIONALĂ care să contureze cadrul fundamental
juridic al CONSTITUȚIEI și să ofere OBIECTIVE ARMONIZATE clare necesare elaborării
celorlalte doctrine de palier (doctrina juridică, de politică externă, militară, economică, urbană, etc.etc.) care intrinsec să fie
ARMONIZATE cu doctrina fundamentală DOCTRINA NAȚIONALĂ eminamente armonizată
constituțional pe termen lung și foarte lung cu DOCTRINELE POLITICE DE GUVERNARE.
Este
clar că societatea are nevoie de o REAȘEZARE SĂNĂTOASĂ în fundamentul ei
DOCTRINAR în care DIRIJOR trebuie să fie PREȘEDINTELE ROMÂNIEI cu rol de
mediator în ARMONIZAREA procedurală a colaborării dintre cele trei puteri, cu focalizare administrativă procedurală, de atingere a țintei
CONSTITUȚIONALE, conturate în DOCTRINA NAȚIONALĂ, respectiv armonizarea INDICATORILOR DE MANAGEMENT
GUVERNAMENTAL, indicatori clar angajați de partidul sau alianța de la putere dar cu gestiunea de colaborare doctrinară a celorlalte puteri.
Viitoarele
etape evolutive de RECONSTRUIRE A UNEI SOCIETĂȚI DEMOCRATICE nu se poate face
decât ÎN INTERESUL CETĂȚENILOR EI ȘI NU AL LIDERILOR DE PUTERE, cu o proiecție
de management pe termen lung și foarte lung la care să se înscrie orice partid
candidat la managementul statal și nu prin concurența în pomeni electorale.
Aici
intervine și CURTEA CONSTITUȚIONALĂ care trebuie să fie cerberul armonizării
sistemului legislativ cu ținta CONSTITUȚIONALĂ A DOCTRINEI NAȚIONALE.
Căutați
să vedeți cum actualii indicatori ce identifică vigoarea noastră socială,
statistic monitorizați, arată PRĂBUȘIREA ROMÂNIEI și o inimaginabilă
degringoladă generalizată de management.
AMATORISMUL
ȘI INCULTURA NOASTRĂ DETERMINĂ RIDICAREA MINCIUNII LA RANG DE VIRTUTE POLITICĂ
FAPT CE DISTRUGE ESENȚA VIEȚII DEMOCRATICE ȘI ÎNCREDEREA ÎN CAPACITATEA DE
MANAGEMENT A ACTUALELOR STRUCTURI DE PUTERE.
Domnilor
și doamnelor candidați la prezidențiale prezentați-vă OFERTA DE MANAGEMENT pentru
a nu devia într-o campanie DEMENȚIALĂ de genul dezbaterilor existenței sau nu a ofițerilor acoperiți candidați la președințiale!
DATA:
23-09-2014 ora 08:50
Lt.
col. retragere
Ing. și ec. licențiat
Ioan
CEPALIGA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu