marți, 13 ianuarie 2015

APROFUNDAȚI ÎNȚELEGEREA CRIMEI DE AGRESIUNE ȘI TERORISM!

Revin cu aceste probleme pe care le-am semnalat de foarte multe ori și vă prezint o selecție în sinteză.
Astăzi, după evenimentele de la Paris de terorism, subiectul capătă noi urgențe, îndeosebi internaționale, pentru a reglementa UNITAR și ECHILIBRAT normele juridice vizavi de CRIMA DE AGRESIUNE DEFININD ACTUALIZAT AGRESORUL ȘI AGRESIUNEA ȘI O MAI BUNĂ FOCALIZARE ȘI PE TERRORISM.
Am citit și acum destule documente actualizate vizavi de aceste subiecte pentru a fi concis și la subiect în acest articol.
CONVENȚIA PENTRU DEFINIREA AGRESIUNII ȘI A AGRESORULUI (Londra, 3 iulie 1933).
Proiectul definiției a fost formulat prin următoarele: „Agresor, în scopul prezentului articol, este STATUL care PRIMUL A COMIS una din următoarele acțiuni: (rețineți, doar STATUL nu și individul sau entitatea organizațională care intră la categoria TERORISM unde însă poate fi și statul)
1) Declararea războiului unui alt stat :52
2) Invadarea cu propriile forțe armate, cu sau fără declararea războiului, a teritoriului unui alt stat;
3) Atacarea cu ajutorul forțelor terestre, maritime și aeriene, cu sau fără declararea războiului, a teritoriilor, vaselor sau navă aeriană ale altui stat; (vezi romanul din Brăila ucis pe nava petroliera)
4) Blocada maritimă a coastelor și porturilor altui stat;
5) Acordarea de sprijin pentru formațiunile militare, formate pe teritoriul său, care au invadat teritoriul unui alt stat, sau refuzul, în pofida cererii statului invadat, de a întreprinde pe propriul teritoriu, a tuturor măsurilor necesare care sunt în puterea sa de a lipsi aceste formațiuni de toată asistența și protecția.”[107, p. 262]
Așadar TOATE noțiunile conduc către STAT și ARMATA.
Vezi și lucrarea de doctorat „Raspunderea internațional a statelor pentru incalcarea normelor imperative ale dreptului international” coordonator prof.univ.dr. Raluca Miga-Beșteliu și doctorand Nichifor F. Adina Laura care îmbină armonizat și aceste infracțiuni. Dar pentru aprofundare vezi și alte lucrări de doctorat, inclusiv a lui V. Ponta.
Atât Convenția din 3 iulie 1933, cât și propunerea delegației SUA din cadrul Conferinței de la Londra din 1945 include în sine doar O LISTĂ A ACTELOR CARE POT FI CALIFICATE DREPT ACTE DE AGRESIUNE și nimic în plus.
Art. 2 al Convenției de la Londra din 3 iulie 1933 stabilește că “…agresor va fi considerat statul care primul va comite următoarele acțiuni…”.[81]
Raportul Comisiei de Drept Internațional  (CDI) către Adunarea Generala  a ONU cu privire la lucrările efectuate în cadrul celei de-a treia sesiuni (16 mai – 27 iulie 1951)) au fost prezentate patru propuneri de definiții ale agresiunii. Toate patru includeau în sine agresiunea INDIRECTĂ.
Nici până astăzi nu sunt definite complet, unitar și explicit elementele de CRIMĂ DE AGRESIUNE care să fie preluate ACTIV de CURTEA INTERNATIONALA DE JUSTITIE (CIJ) aplicabile concret prin Statutul CURȚII PENALE INTERNAȚIONALE (CPI), adoptat la Roma la 17 iulie 1998.
Romania prin Legea nr. 111 din 13 martie 2002 ratifică însă Statutului Curții Penale Internaționale și își armonizează normele juridice, atâtea câte există.
Curtea își are sediul la Haga, în Olanda (statul gazdă).
Haideți să vedem totuși care este
REGIMUL ȘI COMPETENȚELE JURIDICE ALE CURȚII
    1. Curtea are personalitate juridică internațională. Ea are, de asemenea, capacitatea juridică necesară pentru a-și exercita funcțiile și îndeplini misiunea.
    2. Curtea poate să își exercite funcțiile și competențele, potrivit prezentului statut, pe teritoriul oricărui stat parte, iar printr-o convenție în acest scop, pe teritoriul oricărui alt stat.
Formele concrete ale răspunderii politice se prezintă în diverse moduri:
1)  condamnarea și alte luări de poziții de dezaprobare;
2)  moțiuni și rezoluții ale organizațiilor internaționale care pot merge până la decizia de suspendare sau de excludere din organizație a statului autor;
3)  încetarea sau suspendarea totală sau parțială a tratatelor pentru încălcările lor substanțiale;
4)  întreruperea relațiilor economice și a comunicațiilor;
5)  ruperea relațiilor diplomatice;
6)  folosirea forței armate aeriene, navale sau terestre în scop demonstrativ sau chiar operații militare în baza deciziei Consiliului de Securitate.
  CRIMELE CARE INTRĂ ÎN COMPETENȚA CURȚII
    1. Competența Curții este limitată la crimele cele mai grave care privesc ansamblul comunității internaționale. În baza prezentului statut Curtea are competență în ceea ce privește următoarele crime:
    a) crima de genocid;
    b) crimele împotriva umanității;
    c) crimele de război;
    d) crima de agresiune.
    2. Curtea își va exercita competența în ceea ce privește crima de agresiune când va fi adoptată o dispoziție (din 2017 probabil, ne fiind definite nici până acum elementele constitutive ale crimei de agresiune) conform art. 121 și 123, care va defini această crimă și va fixa condițiile exercitării competenței Curții în ceea ce o privește. Această dispoziție va trebui să fie compatibilă cu dispozițiile pertinente ale Cartei Națiunilor Unite.
CONFERINȚĂ DE REVIZUIRE A STATUTULUI CURȚII PENALE INTERNAȚIONALE (CPI), de la Kampala (Uganda), în 2010 doar REIA cele circa 7 acte calificate ca ACTE DE AGRESIUNE din Convenția pentru definirea agresiunii și a agresorului (Londra, 3 iulie 1933) ce sunt transferate către CPI.
Primul act se referă la "invadarea sau atacarea de către forțele armate ale unui stat a teritoriului unui alt stat sau orice ocupare militară, chiar și temporară, rezultată dintr-o astfel de invazie sau atac sau orice anexare prin forță a teritoriului unui altui stat", în timp ce al doilea vizează "bombardarea de către forțele armate ale unui stat a unui teritoriu al altui stat sau folosirea oricărui fel de arme de către un stat împotriva teritoriului unui alt stat". Al treilea act de agresiune este reprezentat de "blocarea porturilor și coastelor de către forțele armate ale unui stat", iar al patrulea este definit ca "un atac pe uscat, pe mare sau pe cale aeriană de către forțele armate ale unui stat împotriva flotei marine sau aeriene a unui alt stat".
Dupa cum observati nu s-a schimbat NIMIC din cele stipulate in Convenția pentru definirea agresiunii și a agresorului (Londra, 3 iulie 1933).
Au apărut acte complementare însă care definesc spre exemplu crima informatică sau unele elemente de încălcare a normelor imperative de drept internațional dar, NU EXISTA aplicabilitate practică în Justiția acestor încălcări de norme (vezi cazul Kosovo, Crimeea, Ucraina etc.).
Se iau doar măsuri POLITICE de condamnare și de presiune.
În privința crimei de terorism România este chiar mai avansată normativ-juridic decât multe din statele ce se declară cu democrații superioare și susțin aberant politic MCV-ul.
A fost emisa Legea 535 din 2004 care definește crima de terorism și pare a fi armonizată cu acele Definiții ale terorismului în Codul SUA.
Dacă citim definițiile crimei de terorism observam definiția generală din (Legea 353/2004 care are incluse și sancțiunile aplicabile fapt ce a determinat SCOATEREA din NOUL COD PENAL a acestei infracțiuni definite pe larg aici)
    Art. 1 Terorismul reprezintă ansamblul de acțiuni și/sau amenințări care prezintă pericol public și afectează securitatea națională, având următoarele caracteristici:
    a) sunt săvârșite premeditat de entități teroriste, motivate de concepții și atitudini extremiste, ostile față de alte entități, împotriva cărora acționează prin modalități violente și/sau distructive;
    b) au ca scop realizarea unor obiective specifice, de natură politică;
    c) vizează factori umani și/sau factori materiali din cadrul autorităților și instituțiilor publice, populației civile sau al oricărui alt segment aparținând acestora;
    d) produc stări cu un puternic impact psihologic asupra populației, menit să atragă atenția asupra scopurilor urmărite.
    Art. 4 (Legea 353/2004)
    În sensul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele înțelesuri:
    1. entitate teroristă - persoană, grupare, grup structurat sau organizație (observați că este eliminat STATUL, de ce credeți?) care:
    a) comite sau participă la acte teroriste;
    b) se pregătește să comită acte teroriste;
    c) promovează sau încurajează terorismul;
    d) sprijină, sub orice formă, terorismul;
    2. terorist - persoană care a săvârșit o infracțiune prevăzută de prezenta lege ori intenționează să pregătească, să comită, să faciliteze sau să instige la acte de terorism;
    3. grup structurat - un grup care nu este format aleatoriu pentru săvârșirea imediată a unui act terorist, nu presupune un număr constant de membri și nu necesită stabilirea, în prealabil, a rolului acestora sau a unei structuri ierarhice;
    4. grupare teroristă - grup structurat mai mare de doua persoane, înființat de o anumită perioadă de timp și care acționează concertat pentru comiterea de acte teroriste;
    5. organizație teroristă - structură constituită ierarhic, cu ideologie proprie de organizare și acțiune, având reprezentare atât la nivel național, cât și internațional și care, pentru realizarea scopurilor specifice, folosește modalități violente și/sau distructive;
    6. conducerea unei entități teroriste - îndrumarea, supravegherea, controlul sau coordonarea activităților unui grup structurat, ale unei grupări sau organizații teroriste;
    7. acțiuni teroriste - pregătirea, planificarea, favorizarea, comiterea, conducerea, coordonarea și controlul asupra actului terorist, precum și orice alte activități desfășurate ulterior comiterii acestuia, dacă au legătură cu actul terorist;
    8. resurse financiare - fondurile colectate sau realizate, direct ori indirect, precum și conturile aparținând persoanelor fizice sau juridice ori depozitele bancare ale acestora;
    9. resurse logistice - bunuri mobile sau imobile, deținute cu orice titlu, mijloace de telecomunicații, mijloace de comunicare în masă standard sau speciale, societăți comerciale, mijloace de îndoctrinare, instruire și antrenament, documente de identitate contrafăcute sau eliberate în baza unor declarații false, elemente de deghizare și mascare, precum și orice alte bunuri;
    10. factori umani specifici - persoanele incluse direct în mecanismele funcționale politogene (cuvânt inexistent în DEX) ale entității-țintă, respectiv demnitari, militari, funcționari, precum și reprezentanți ai unor organizații internaționale;
    11. factori umani nespecifici - persoanele incluse indirect în mecanismele politogene ale entității-țintă, în general populația civilă;
    12. factori materiali - factorii de mediu, culturile agricole și șeptelul, alimentele și alte produse de consum curent, obiectivele de importanță strategică, militare sau cu utilitate militară, facilitățile de infrastructură ale vieții sociale, facilitățile de stat și guvernamentale, sistemele de transport, telecomunicații și informaționale, simbolurile și valorile naționale, precum și bunurile mobile sau imobile ale organizațiilor internaționale;
    13. facilități de stat și guvernamentale - mijloacele de transport permanente sau temporare, folosite de reprezentanții unui stat, membrii guvernului, ai autorității legislative sau judecătorești, funcționarii, angajații unui stat sau ai oricărei alte autorități publice ori ai unei organizații interguvernamentale, în legătură cu actele lor oficiale;
    14. obiective de importanță strategică - obiectivele forțelor armate sau cele de importanță deosebită pentru apărarea țării, activitatea statului, economie, cultură și artă, localurile misiunilor diplomatice sau ale unor organizații internaționale, precum și facilitățile de infrastructură sau locurile de utilitate publică;
    15. loc de utilitate publică - acea parte a unei clădiri, teren, stradă, cale navigabilă, loc comercial, de afaceri, cultural-sportiv, istoric, educațional, religios, de recreere, precum și orice alt loc care este accesibil publicului;
    16. facilități de infrastructură - utilitatea publică sau privată care asigură sau distribuie servicii în beneficiul populației, precum: apă și canalizare, energie, combustibil, comunicații, servicii bancare și servicii medicale, rețele de telecomunicații și informaționale;
    17. sistem de transport - toate facilitățile, mijloacele de transport și instrumentele publice sau private, folosite în sau pentru serviciile publice, pentru transportul de persoane sau de mărfuri;
    18. criza teroristă – situația de fapt creată anterior sau în urma săvârșirii unui atac terorist, prin care:
    a) sunt întrerupte sau afectate grav o serie de activități economice, sociale, politice sau de altă natură;
    b) sunt puși în pericol factori umani, specifici și nespecifici, sau factori materiali importanți;
    c) siguranța populației sau a unei colectivități este expusă la riscuri majore;
    d) este necesar a se acționa prin măsuri defensive ori ofensive pentru înlăturarea amenințărilor generate de situația de fapt creată;
    19. profit al entității teroriste - orice bun care reprezintă, parțial sau total, direct ori indirect, un beneficiu obținut în urma săvârșirii actelor teroriste sau a desfășurării unor activități conexe terorismului;
    20. intervenție antiteroristă - ansamblul masurilor defensive realizate anterior producerii unor atacuri teroriste iminente, folosite pentru reducerea vulnerabilității factorilor umani, specifici și nespecifici, și a factorilor materiali;
    21. intervenție contra-teroristă - ansamblul măsurilor ofensive realizate în scopul capturării sau anihilării teroriștilor, eliberării ostaticilor și restabilirii ordinii legale, în cazul desfășurării ori producerii unui atac terorist.
CAP. 2
    Realizarea activității de prevenire și combatere a terorismului
    SECTIUNEA 1 (Legea 353/2004)
    Sistemul național de prevenire și combatere a terorismului - SNPCT
    Art. 5 Prevenirea și combaterea terorismului se realizează în conformitate cu PREVEDERILE CONVENȚIILOR INTERNAȚIONALE privind reprimarea terorismului, la care Romania este parte, precum și cu respectarea reglementarilor internaționale și a legislației interne referitoare la DREPTURILE OMULUI.
    Art. 6 (1) La nivel national activitatea de prevenire și combatere a terorismului se organizează și se desfășoară în mod unitar, potrivit prezentei legi.
    (2) În acest scop cooperarea în domeniu se realizează ca Sistem Național de Prevenire și Combatere a Terorismului, denumit în continuare SNPCT, la care participă următoarele autorități și instituții publice:
    a) Serviciul Roman de Informații, cu rol de coordonare tehnică;
    b) Ministerul Administrației și Internelor;
    c) Ministerul Apărării Naționale;
    d) Ministerul Afacerilor Externe;
    e) Ministerul Economiei și Comerțului;
    f) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale; (vezi actele de terorism prin defrișările infracționale)
    g) Ministerul Mediului și Gospodăririi Apelor;
    h) Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului;
    i) Ministerul Sănătății; (vezi încălcările Constituționale de neasigurare a sănătății populației)
    j) Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației;
    k) Ministerul Finanțelor Publice;
    l) Ministerul Integrării Europene;
    m) Ministerul Justiției; (vezi lipsa de celeritate în pedepsirea marilor infractori)
    n) Serviciul de Informații Externe;
    o) Serviciul de Protecție și Pază;
    p) Serviciul de Telecomunicații Speciale;
    q) Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; (vezi și plângerea mea penală de genocid și abuz în serviciu)
    r) Banca Națională a României;
    s) Agenția Națională de Control al Exporturilor;
    t) Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor;
    u) Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare.
    (3) În structura Serviciului Roman de Informații - ca autoritate națională în domeniu - se înființează Centrul de coordonare operativă antiteroristă, denumit în continuare CCOA, prin intermediul căruia Serviciul Roman de Informații asigură coordonarea tehnica a SNPCT.

OBSERVAȚIA FUNDAMENTALĂ CE DETERMINĂ NEMULȚUMIRILE
Deși România este în avanpostul combaterii crimei de agresiune (vezi definițiile de la terorism care poate să completeze și agresiunea condamnând persoanele care sunt prinse pe teritoriul național ca și … teroriști) și terorism, dar și extrem de numeroasele entități administrative naționale ce colaborează și uneori NU ACȚIONEAZĂ, iată că LEGISLAȚIA INTERNAȚIONALĂ este extrem de mult rămasă în urmă din cauza INTERESELOR ce roiesc în jurul acestor structuri de drept internațional, LĂSÂND PORTIȚE LIBERE pentru forme și acțiuni extrem de complexe duse la limita legii sau chiar cu încălcarea normelor de drept internațional sau ale Consiliului de Securitate și ale ONU.
De aceea pentru unii, politic, legea e „muma” iar pentru alții „ciuma” vizavi de CRIMELE ce se comit inclusiv de entitățile chemate să aplice legea.
În loc să APLICĂM și să definim agresorul și agresiunea extrem de clar și complet aducem în actualitate alte forme subsidiare de URMĂRIRE și încălcare a intimității cetățenilor pentru a clama și arăta doar iluzoria lor competență.
NU SE VREA A SE APLICA UNITAR LEGILE EXISTENTE.
Iată cum pană și MCV-ul sunt doar presiuni POLITICE fără rost, doar ca să se simtă bine boșii UE intrați în letargia inamovibilității.
Noi nu avem nici azi viza SUA deși suntem în NATO și UE dar nici în spațiul Schengen nu intrăm fiindcă le este LENE unor lideri să muncească și să definească acele NORME JURIDICE UNITAR ACCEPTATE, norme pe care să le și RECUNOASCĂ după modelele emise.
Chiar și dacă sunt UNITARE, ele din obișnuință se aplică PREFERENȚIAL, după cum visează noapte liderii că doar ei sunt LEGEA și nu sistemul și normele juridice.
De aceea ROLUL entităților de LEGIFERARE trebuie strict și foarte bine stimulate să contraatace fiindcă NUMAI legile pozitive și UNANIM RESPECTATE duc către CONCORDIA dorită.
România trebuie să condamne urgent pe toți cei ce au profitat de achiziția sistemelor de securitate sporită la granița noastră și a UE dar și pe cei ce au FRAUDAT cu bună știință economia națională.
Și nu în ultimul rând important este a se concepe și aproba de CSAT o Doctrină Națională de Securitate integrată într-o Doctrină Națională de dezvoltare durabilă, de lungă și foarte lungă durată astfel încât să nu mai fie bâjbâite de executiv și politicieni în variantele lor superficiale de program, fiind clar reglementate cel puțin în acest domeniu.
Lt. Col. retragere
Ioan CEPALIGA

marți, 6 ianuarie 2015

CUM SĂ FIM ȘI NOI FERICIȚI?

Dați-mi un punct de sprijin și voi muta Pământul din loc spunea inteligent Arhimede. Punctul de sprijin devine în speță … MOTIVAȚIA.
Oamenii au fost întotdeauna motivați, bine dimensionat, fie pentru a fi productivi fie pentru a pune în operă anumite ȚINTE (obiective) politice. Atunci când, fie și în război, românii au avut ținte practice și dragi aspirațiilor lor, ținte care să le satisfacă anumite nevoi naționale, de regulă nevoi ce țin de așteptările lor existențiale, de fericire, „au mutat și munții din loc”. Ștefan i-a împroprietărit pe răzeși (nelefegii), reformele românești ale lui Cuza, Legea rurală din 1864 „Claca este desființată pentru de-a pururea și de astăzi voi sunteți proprietari liberi pe locurile stăpânirii voastre!” (vezi mafia încălcărilor flagrante de la Pungesti, Rosia Montana etc.etc.). 
Odată cu aducerea principelui străin la conducerea principatelor (1866) se pregătește independența țării iar participarea la Războiul pentru independență nu face decât să o confirme. Urmează promisiunile de împărțire a pământului țăranilor, participanților direcți la Primul Război Mondial, iar după Marea Unire din 1918 se pregătește împroprietărirea ce se realizează în 1921 prin Reforma agrară. Astfel de modalități de stimulare a luptătorilor ne-lefegii de a lupta pentru țară au avut efecte deosebite în luptele istorice.
Iată de ce astăzi este nevoie URGENTĂ de alți indicatori, cei ai fericirii sociale și familiale care să coaguleze motivația de luptă a tineretului, a rezerviștilor sau a voluntarilor.
Societățile care au oameni fericiți sunt de regulă și foarte prospere.
După un recent raport al Organizației Națiunilor Unite s-a arătat că România este cea mai nefericită țară de pe bătrânul continent, Europa.
România are nevoie de fericire, în primul rând, pentru că îi lipsește” arată raportul ONU ce ne clasifică în acest top ca fiind cei mai nefericiți din Europa fiind chiar și în urma Moldovei care stă mai bine ca noi, dar în acest top, până și Vietnam stă mai bine ca România.
Studiul realizat de WIN/Gallup International, pentru finalul anului recent încheiat, 2014, arată că 70% dintre respondenți sunt, chipurile, mai fericiți, ceea ce înseamnă o creștere, doar statistică, cu 10% față de 2013. Oare realitatea este identică, mai ales că vorbim de un concept încă nefinalizat ca și definiție universală?
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 64.000 de persoane din 65 de țări, dintre care doar 6% s-au declarat nefericite, în comparație cu anul 2013, când au fost 12%. 
Sunt statistici ca la ieșirea de la urne sau cele comandate de entitățile interesate, puternic subiectivizate.
Ca să pot crede în acest studiu ar trebui să am aceleași jaloane statistice, de la eșantionare și până la indicatori, aceiași indicatori, măsurabili s.a.m.d.
Dar despre ce vorbim? Ce este fericirea? Avem aceeași definiție?
După DEX
FERICÍRE, fericiri, s. f. Stare de mulțumire intensă și totală determinată îndeosebi de satisfacerea unei năzuințe. a FERICÍ vb. v. binecuvânta, felicita, glorifica, lăuda, mări, preamări, preaslăvi, proslăvi, slăvi.
Dacă aprofundăm cât de cât vom observa că nici până astăzi nu avem o definiție completă și mulțumitoare, unanim acceptată despre FERICIRE ceea ce face să existe și controverse (uneori chiar extreme, unele hilare) vizavi de țintele de atins la care se aplică și aici proceduri specifice extrem de diferite de punere în operă într-o societate ce-și propune creșterea fericirii cetățenilor ei.
Iată și câteva definiții celebre.
Fericirea este sensul și scopul vieții, traiectoria și finalul existenței umane” credea Aristotel.
Fericirea este starea unei fiinţe raţionale în lume, căreia, în întregul existenţei ei, totul îi merge după dorinţă şi voinţă, şi se bazează deci pe acordul naturii cu întregul ei scop, precum şi cu principiul esenţial de determinare al voinţei ei.” Immanuel Kant în Critica raţiunii pure. In concluzia lui Kant „Fericirea e un ideal al imaginației și nu al rațiunii.
Diferite școli au fie abordări matematice, fie biologice, fie psihologice, religioase, fizico-chimice și filozofice încercând și străduindu-se să definească fericirea și să identifice sursele sale.
Oxitocina este un hormon ce se secretă în timpul travaliului şi al actului sexual. El ar putea fi folosit pentru tratarea anorexiei mintale. "Hormonul fericirii" a fost recomandat ca tratament pentru o serie de tulburări psihiatrice şi se crede că reduce depresia și anxietatea socială a persoanelor cu autism.
Dar ce este totuși fericirea în completarea acestei plăceri biologice, bio-chimice?
Fericirea este plăcerea sufletului. O simplă senzaţie, un sunet, o culoare, atingerea mâinii unei femei sau a unui copil, dacă angajează sufletul, devine o fericire.” definiţie data de Garabet Ibrăileanu.
A fi sau a nu fi …” este expresia filozofică deja notorie ca si problematică perenă.
Fericirea reprezintă experienţa spirituală de a trăi fiecare minut cu IUBIRE, graţie şi recunoştinţă asemenea dragostei lui Dumnezeu pentru om deoarece „Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat, ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică” (Ioan,  3,15).
În Sfânta Evanghelie după Marcu Cap. 12 mai primim câteva sfaturi
31. "Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi". Mai mare decât acestea nu este altă poruncă.
33. Şi a-L iubi pe El din toată inima, din tot sufletul, din tot cugetul şi din toată puterea şi a iubi pe aproapele tău ca pe tine însuţi este mai mult decât toate arderile de tot şi decât toate jertfele.
Totul ține așadar de valorile spirituale definite, atinse, gustate, simțite, create, transmise, dobândite, oferite etc.etc.
Esența FERICIRII are pe lângă încărcătura spirituală și elemente eminamente strict EXISTENȚIALE și oricum am defini indicatorii fericirii fără cei economici, existențiali, nu putem decât să confirmăm proverbul că „dragostea trece prin burtă” ceea ce înseamnă că până și la cea mai mare fericire umană, dragostea, iată că economicul (burta) are și la noi păcătoșii o pondere foarte mare. Dovadă stă și consumul abundent de la sărbători pentru ca românul să se simtă bine, FERICIT. E prea puțin!
Un clasament publicat recent în UE arată că Olanda, Franța și Elveția sunt țările în care se mănâncă cel mai bine, adică în care alimentele sunt cele mai bogate în nutrienți, sunt sănătoase și se găsesc din belșug. Aceste țări iată că au și un clasament armonizat în topul de fericire.
Surprinzător sau nu, Statele Unite ale Americii și Japonia nu au reușit să se claseze nici măcar printre primele 20 de țări ale lumii în care se mănâncă bine, conform topului realizat de organizația Oxfam și citat și de Reuters.
Alții, din institutele de fericire, definesc și descriu fericirea astfel: Fericirea – acea stare de bine - are cinci componente definitorii: emoții pozitive, implicare (sau stare de flux), relații (cea mai importantă trăsătură), sens (meaning) și reușită.
Poate în reușită au cuprins ei și economicul ca și „răsplată corectă a a muncii”.
Dar dacă românii sunt pe ultimul loc în UE și în lume, înseamnă că suntem pe loc „fruntaș” la … DEPRESIE.
De ce atunci managementul nostru social nu combate activ depresia în esența sa de fericire, stabilind indicatorii măsurabili și acceptați social care să guverneze România pe termen lung și foarte lung? Mai ales că FERICIREA este tot mai mult măsurabilă în societățile dezvoltate fiind un ideal, o țintă măsurabilă fiind opera imaginaţiei noastre ca și tendință si dorință a împlinirii noastre umane complexe.
Dacă mergem la definiţia data de Sigmund Freud – „FERICIREA este împlinirea dorinţelor din copilărie”, atingem și punctul de maximă formulare, detașată, neafectată de „jocurile” raționale sau iraționale de management dar, ambele înșelătoare vizavi de esențele vieții.
Scriam pe la începutul lui octombrie 2012 despre necesitatea adoptării unor indicatori în interesul cetățenilor. http://icepaliga.blogspot.ro/2012/10/revolutia-ideilor-doctrinare.html
Eficiența mandatului celor aleși va fi analizată NUMAI după criteriul nivelului de CREȘTERE a indicatorilor bunăstării materiale și spirituale a cetățenilor României. În fapt definirea indicatorilor „fericirii sociale”, concrete și măsurabile.
Adevărul este că, și aici în acest domeniu extrem de sensibil, suntem mințiți cu buna știință tocmai fiindcă lumea nu are un reper unanim și nu cunoaștem o definiție explicită a fericirii. Oamenii fericiți nu pot fi prea ușor mințiți tocmai fiindcă le merge mintea ALTFEL și au motivații personale și de grup extrem de solide. Ori această stare socială nu este dorită de stăpânii de sclavi sau de jefuitorii economiilor lumii.
Lipsa definiției este chiar dorită fiindcă dacă oamenii ar cunoaște aceste esențe ar CERE managementului statal să stabilească OBLIGATORIU indicatorii măsurabili ai fericirii. Astfel statele pot „jongla” cu anumiți indicatori, de cele mai multe ori TRUNCHIAȚI pentru a putea face promisiuni mincinoase, dedicate pentru o subjugare eficientă după cerere și ofertă.
De exemplu populația dacă ar cunoaște CORECT esențele fericirii și indicatorii ei măsurabili atașați și-ar pierde interesul pentru can canurile lor politice de grup sau globale care generează idiosincrazii țintite, interstatale, ce duc pana la războaie cu scop precis, subjugarea. Războaiele sunt definite ca și formă de restabilire a echilibrului în caz de fracturare ireversibilă a cooperării liderilor în împărțirea „prăzii” globale. DEX: RĂZBÓI1, războaie, s. n. Conflict armat (de durată) între două sau mai multe state, națiuni, grupuri umane, pentru realizarea unor interese economice și politice
În fapt războiul face politicul să definească specific DIFERIT agresorul și agresiunea potrivit INTERESELOR de management a alianței, a liderilor aflați la strâmtoare și pot minți populația vizavi de FERICIREA vândută la taraba conflictuală după placul lor.
O Doctrină de Securitate Națională care să includă în principal și Doctrina Militară de Apărare  trebuie să aibă o atracție gravitațională masivă a intereselor cetățenilor României și asta presupune o atenție sporită față de indicatorii fericirii sociale PROGRAMATE, științific.
Iată de ce ONU și Curtea Internațională de Justiție nu definesc și nu au upgradat Legile Războiului eludând esențe juridice, începând cu definirea agresorului și a agresiunii și apoi până la sancțiunile atașate. De ce oare?
Cei interesați încearcă să restabilească poziția lor de lider, de regulă a celui mai puternic, pentru a restaura doar interesele lor, recâștigate conflictual.
Răspunsul la definiția și modalitatea de dobândire a fericirii datează din vremuri foarte vechi și pentru care s-au încercat până azi felurite variante de aspirație, cu proceduri care de care mai sofisticate de atingere a fericirii (a nirvanei).
Ne trebuie astăzi ceva CONSISTENT și extrem de PRAGMATIC în deciziile ce le vom lua. 
Am scris despre unele variante pe acest blog dar … nu se citește și asta duce la un handicap major de percepție și dezbatere aplicată a necesarului coerent de elaborare a unei STRATEGII NAȚIONALE DE CREȘTERE DURABILĂ, de lungă și foarte lungă durată. Suntem prizonierii ambițiilor politice de clan și ȚARA rămâne iată pe ultimul plan, inclusiv cetățenii ei.
SUNTEM LUMINĂ DIN LUMINĂ și de aici trebuie să începem prin a înțelege care este ROLUL nostru pe Pământ și în Univers. Ori pentru a rezona armonic cu vibrația astrală și Conștiința Universală ESTE NECESAR SĂ ÎNVĂȚĂM și să cunoaștem cum funcționează MIȘCAREA DE SPIN SOCIALĂ, cum putem obține FERICIREA SUPREMĂ.
Omenirea a ajuns la o răscruce existențială și este clar că putem ACCEDE spre ÎNĂLȚAREA ÎN LUMINĂ sau, prin indiferența noastră, să ne prăbușim iremediabil și să rămânem veșnic nefericiți, agitați, nemulțumiți, ÎN ÎNTUNERIC sub talpa unor TIRANI extrem de iresponsabili și egoiști.
Pământul, ca planetă, are TOT ce-i trebuie pentru ca omenirea să trăiască FERICITĂ și să-și pregătească SALTUL CU ÎNĂLȚAREA SPRE LUMINĂ și implicit către ÎMPĂRĂȚIA LUI DUMNEZEU.
De noi, de fiecare, depinde cum și ce viață ducem și vom duce în România. E doar o provocare acest articol, restul faceți voi viitorul FERICIT al copiilor voștri! 
TREZEȘTE-TE ROMÂNE !
http://icepaliga.blogspot.ro/2015/03/fericirea-ce-o-transmite-primavara-prin.html
Doamne ocrotește-i pe români oriunde s-ar afla.
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA

vineri, 26 decembrie 2014

A FI SAU A NU FI ...

ȘTIM DOAR CEEA CE SUNTEM DAR NU ȘTIM CEEA CE PUTEM FI !
A fi sau a nu fi ... Mulțumesc Shakespeare. Aceasta-i și astăzi întrebarea.  
Oooo, TRISTĂ DANEMARCĂ-A MIORIŢEI! CE MULTE ÎNCĂ-S PUTREDE ÎN TINE spunea cu mult umor dar excelent și regretatul nostru George Pruteanu.
Să FII sau să nu FII? La conjunctiv sunt amândouă, n-am nicio-ndoială!
Să FII - se scrie, clar, cu doi de i ! La NEGATIV, se scrie însă … DOAR CU UNUL ! 
Păcat că nebunilor nu li se îngăduie să spună cu înțelepciune ce au de spus despre nebuniile înțelepților.
Și iată cum legislativul ne îndeamnă cu sârg „fiți blânzi” zicând mai doct decât Pruteanu: „Mai bine să stau cu un prost în plen care mă distrează decât cu un deştept care mă plictiseşte. Nu-i mai bine să văd cu el un filmuleț porno?”
Ai curaj române! Șterge-ți ochii! Adesea căderea e un mijloc de a te ridica mai sus dacă prostul acesta nu-i și fudul și nu ne jupoaie și pielea.
Ce este omul, când în folosința timpului său, sunt numai somnul și mâncarea? O vită și ... nimic mai mult!
Și asta se dorește când nu știi … să prinzi pește mai ales când guvernul ți-a taxat și undița să nu poți să prinzi rechinii ce ne-au distrus viața.
SPUNEŢI-MI CE-I DREPTATEA?
„Exprimă-te, da-n vorbe condensate fin'că scurtimea-i sufletul gândirii” îmi face semn Pruteanu de sus din Parlamentul sufletelor mari, a celor drepți și verticali.
Încerc, mă străduiesc și iată ce găsesc în CARTEA DE AUR a colosalilor, uriașilor, giganticilor noștri poeți.
… Cei tari se îngrădiră
Cu-averea şi mărirea în cercul lor de legi;
Prin BUNURI CE FURARĂ, în veci vezi cum conspiră
Contra celor ce dânşii la lucru-i osândiră
Şi le subjugă munca vieţii lor întregi.
Unii plini de plăcere petrec a lor viaţă,
Trec zilele voioase şi orele surâd.
În cupe vin de ambră - iarna grădini, verdeaţă,
Vara petreceri, Alpii cu frunţile de gheaţă -
Ei fac din noapte ziuă ş-a zilei ochi închid.
Virtutea pentru dânşii ea nu există. Însă
V-o predică, căci trebui să fie braţe tari,
A statelor greoaie care trebuie-mpinse
Şi trebuiesc luptate războaiele aprinse,
Căci voi murind în sânge, ei pot să fie mari.
Mă doare profund și neostoit sufletul de atâta condensare în câteva cuvinte a marilor perene adevăruri și nu știu cât de bine și plăcute vă sună și vouă la ureche aceste versuri în veci nemuritoare…

JUSTIȚIA? - o frază de dânşii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
După ce-amar muncirăţi mizeri voi viaţa toată,
Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?
Cu siguramță NU mărite … Eminescu.
Cel ce în astă lume a adus numai durerea,
Prin cele TREI PUTERI dictându-ne ei vrerea
Nimic n-are dincolo, căci morţi sunt cei muriţi.
MINCIUNI ŞI FRAZE-I TOTUL ce statele susţine,
Nu-i ordinea firească ce ei a fi susţin;
Averea să le aperi, mărirea ş-a lor bine,
Ei braţul tău înarmă ca să loveşti în tine,
Şi pe voi contra voastră la luptă ei vă mân'.
De ce să fiţi voi sclavii jivinelor nefaste,
Voi, ce din munca voastră abia puteţi trăi?
De ce boala şi moartea să fie partea voastră,
Când ei în bogăţia cea splendidă şi vastă
Petrec ca şi în ceruri, n-au timp nici de-a muri?
De ce uitaţi că-n voi e şi număr şi putere?
Când vreţi, puteţi prea lesne pământul să-mpărţiţi.
Nu le mai faceţi ziduri unde să-nchid-avere,
Pe voi unde să-nchidă, când împinşi de durere
Veţi crede c-aveţi dreptul şi voi ca să trăiţi.
Ei apăraţi de lege, plăcerilor se lasă,
Şi sucul cel mai dulce pământului i-l sug;
Ei cheamă-n voluptatea orgiei zgomotoase
De instrumente oarbe a voastre fiici frumoase:
Frumseţile-ne tineri bătrânii lor distrug.
Şi de-ntrebaţi atuncea, vouă ce vă rămâne?
Munca, din care dânşii se-mbată în plăceri,
Robia viaţa toată, lacrimi pe-o neagră pâine,
Copilelor pătate mizeria-n ruşine...
EI TOT ŞI VOI NIMICA; EI CERUL, VOI DURERI!
De lege NOASTRĂ n-au nevoie - virtutea e uşoară
Când ai ce-ţi trebuieşte... Iar legi … sunt pentru voi,
Vouă vă pune lege, pedepse vă măsoară
Când mâna v-o întindeţi la bunuri zâmbitoare,
Căci nu-i iertat nici braţul teribilei NEVOI.

Muriți voi în spitale, Nuuu? În șanț sau în bordeie
E locul vostru de durere, când ei se huzuresc
La clinici din Austria sau în petreceri pe la greci.
Suntem sau nu noi boi dar treji de beți,
Când lumea-i împărțită chiar de noi
Unii drept ÎMPĂRAȚI și alții … PROLETARI?

Dar de privim cu atenție a lumii pleavă ce s-a ajuns, în plen să vadă filme porno și să ne spună nouă ce-i drept în legea ce-i suie tot mai sus în jilțul lor de javre, prin vot furat cu sârg de hoarda lor de lepre, ATUNCI nu pot să spun decât că suntem pe drept ceea ce suntem. Niște fraieri PROLETARI la ruleta lor de ÎMPĂRAȚI.
Și-atunci de aia …

Pe malurile Senei, în faeton de gală,
CEZARUL trece palid, în gânduri adâncit;
Al undelor greu vuiet, vuirea în granit
A sute d-echipajuri, gândirea-i n-o înşală;
POPORUL LOC ÎI FACE TĂCUT ŞI UMILIT.
…de unde vine şi unde merge floarea
Dorinţelor obscure sădite în noian?
Al lumii-ntregul sâmbur, dorinţa-i şi mărirea,
În inima oricărui i-ascuns şi trăitor,
Zvârlire hazardată, cum pomu-n înflorire
În orice floare-ncearcă întreagă a sa fire,
Ci-n calea de-a da roade cele mai multe mor.
Astfel umana roadă în calea ei îngheaţă,
Se pietrifică unul în SCLAV, altu-MPĂRAT.
În veci aceleaşi doruri MASCATE cu-altă haină,
Şi-n toată omenirea în veci acelaşi OM -
În multe forme-apare A VIEŢII CRUDĂ TAINĂ,
Pe toţi EA ÎI ÎNŞALĂ, la nime se distaină,
DORINŢI NEMĂRGINITE PLANTÂND ÎNTR-UN ATOM.
DE CE TU … ÎMPĂRAT ȘI EU … DOAR PROLETAR?

joi, 25 decembrie 2014

DOAMNE IARTĂ-I PE CRIMINALII CRĂCIUNULUI !

AL 25-lea CRĂCIUN ÎNSÂNGERAT !
O societate construită pe crimă nu poate decât să perpetueze motivația crimei, la infinit.
CRIMA premeditată, nepedepsită de societate, cere permanent motivații noi, tot mai perfide, pentru ascunderea criminalilor. Observ cu tristețe imensă că de 25 de ani sufletele celor uciși nu-și găsesc încă LINIȘTEA, perpetuarea CRIMEI fiind transferată JUSTIȚIEI care a devenit O PIAȚĂ pentru adulterul politic prin nepermisa lipsă de celeritate iar MORȚII strigă mereu de Crăciun după dreptate.
Crima din 1989, permanent ascunsă sub preșul justiției care-i menține pe criminali în libertate, nepedepsiți, păstrează acest BLESTEM însângerat asupra României. Minciunile criminale sub care s-a murit în Decembrie 1989 arată că, nici după de 25 de ani, nu se poate șterge simbolistica faptelor acelui Crăciun însângerat.
25 de ani de minciună CONTINUĂ a celor TREI PUTERI pentru a acoperi faptele criminale și a justifica aberant declarațiile imbecile și pozițiile înalte ocupate de CRIMINALII LIBERI ne duce România în neantul IADULUI nostru, a celor rămași pe Pământ. Crima devine astfel perpetuă.
Doamne Dumnezeule mare și sfânt, iartă-i pe netrebnicii români dar și pe veneticii inconștienți care au distrus ideea de JUSTIȚIE și mai ales așteptările acestui popor blajin, mințit în mod criminal de 25 de ani cu promisiuni și iar promisiuni ale justiției. Adu-ne liniștea ADEVĂRULUI.
Trezește Doamne obligația de căință a PREȘEDINȚIEI, alături de cele TREI PUTERI inerte, devenite vizibil complici în ascunderea CRIMELOR ce se multiplică prin minciună.
Fă te rog Doamne să se aștearnă LINIȘTEA peste sufletele morților noștri și lasă-ne BUCURIA Crăciunului românesc fără a mai promova disimulat, prin media, CRIMA în formele ei motivat-variate și conexate filmelor sau emisiunilor care să aline acelor lideri blestemul deciziilor lor mincinoase, perpetue, dar despre care românul știe că nu-și au locul în fruntea ȚĂRII unde sunt nefiresc și macabru protejați de o JUSTIȚIE adulteră.
Copiilor noștri și copiilor copiilor noștri oricât le veți ascunde aceste fapte criminale, ei nu-și vor găsi cuib creștinesc în această țară și PRIBEGIA lor forțată va menține simbolul acelui Crăciun însângerat. Nu mai motivați irațional blestemata faptă a criminalilor rămași în libertate.
Mulți au murit, mai ales după 22, și continuă și vor continua și astăzi să moară, în mod criminal, neelucidat, continuând cu acest GENOCID prelungit asupra tuturor celor curați și dornici de PACE. Redă Doamne liniștea pentru cei morți dar mai ales pocăința pentru cei vii. 
Eradicați justițiar inteligent, ACUM, după 25 de ani, existența malefică a acestor lideri, posedați de puterea crimei și blestemului ce-l poartă și care ne-a însângerat Crăciunul.

Doamne dragă, iartă-mi ruga aceasta spusă astăzi, de Crăciun, spusă conștient, cu toată ființa și durerea mea, pecetluită blestemat de camarazii și semenii mei prin ignorarea nefirească a nevinovăției celor morți și încă neodihniți. 
Fă-ne Doamne să ne găsim mirajul sufletului creștinesc, neîntinat, curat, înălțător al Creației Divine care ne-ai dăruit-o prin magia Crăciunului, prin renașterea Ta. 
Fă ca acest Crăciun să fie ACEL ÎNCEPUT al spălării noastre de păcate. 
Fă-ne Doamne să fim din nou blajini la suflet și în simțiri. 
Adu-ne părinții și copii ACASĂ.
Aceasta este ruga și mesajul meu de Crăciun către români, către familiile însângerate și neodihnite, către JUSTIȚIA aflată în păcat, către tinerii României care TREBUIE să spele păcatele celor de acum 25 de ani și să-și construiască aici, ACASĂ, cuibul lor pentru o generație NEPRIHĂNITĂ.
Fă Doamne cu marea ta bunătate și înțelepciune ca România să REÎNFLOREASCĂ ca o Mare Grădină a Maicii Domnului în care copii și copii copiilor noștri să trăiască și să-și găsească locul ACASĂ, în veci. Amin !

Dumnezeu să-i ocrotească pe toți românii, oriunde s-ar afla pentru ca voi toți să reveniți în România RENĂSCUTĂ din cenușă. 
LA MULȚI ANI !
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA