vineri, 30 decembrie 2016

ÎNCĂLCAREA FLAGRANTĂ A NORMELOR DE SOLEMNITATE

Sunt consternat cum de la cel mai înalt nivel, cel prezidențial, sunt ÎNCĂLCATE FLAGRANT normele juridice dar și cele morale doar din dorința OBSCENĂ de a arăta mușchii individului.
Iohannis a demonstrat cât de novice și nepregătit este în numeroase situații legale dar și comportamentale (aruncarea pardesiului pe capota mașinii, abuzul utilizării discreționare a unor facilități, abuzuri create și prin precedentul fostului președinte Băsescu, nesancționate).

Pericolul actual este de a se ACCEPTA, ca și PRECEDENT JURIDIC DE CEL MAI ÎNALT NIVEL, ANULAREA cerinței de SOLEMNITATE a numirii premierului pe principul „statul sunt eu” și eu decid procedurile și criteriile de propunere a premierului și de respectare sau nu a SOLEMNITĂȚII sau motivării refuzului.

ACTUL JURIDIC SOLEMN (denumit si formal) este acela pentru formarea căruia SIMPLA MANIFESTARE DE VOINȚĂ NU ESTE SUFICIENTĂ și aceasta trebuie să îmbrace o anumita forma precisă de SOLEMNITATE. Aceasta formă (de regula forma solemnă) reprezintă o CONDIȚIE pentru însăși VALABILITATEA ACTULUI JURIDIC respectiv (Decretul de numire citit de la tribuna Prezidențială de către PREȘEDINTE). Se obișnuiește să se spună că FORMA este cerută „ad validitatem” sau „ad solemnitatem”.
CONSTITUȚIA cuprind REGLEMENTARI care se pot prezenta sub doua forme ce nu se exclud, date de FORȚA JURIDICĂ și de NIVELUL INSTITUȚIONAL. Forța JURIDICĂ a lui Iohannis și implicit a președinției, a ajuns la PICIORUL BROAȘTEI după cum și-a încordat NOVICE mușchii labelor. El este astfel PREȘEDINTELE BROAȘTELOR și nu al românilor. Ia citește aici broscoiule:
Pe măsură ce scade sfera destinatarilor, scade proporțional și forța juridică. Opinia publică percepe însă SUPREMAȚIA CONSTITUȚIEI ca o AXIOMĂ SACRĂ ȘI INTANGIBILĂ de solemnitate, la fel ca și la intonarea imnului de stat la orice eveniment ce prevede și această procedură.
Supremația CONSTITUȚIEI înseamnă că aceasta se afla ÎN VÂRFUL PIRAMIDEI ACTELOR NORMATIVE, poziție deținută și prin procedurile de SOLEMNITATE ce dau FORȚĂ actelor emise din următoarele considerente IMPERATIVE ce fac să:
- LEGITIMEZE PUTEREA
- CONFERĂ AUTORITATE GUVERNANȚILOR începând cu numirea PRIMULUI MINISTRU si fixează cadrul în care aceștia o pot exercita după investirea și validarea de Parlament;
- determină funcțiile și ATRIBUȚIILE ce revin autorităților publice - aici ATRIBUȚIUNEA de selectare și propunere a viitorului guvern validat de Parlament și investit SOLEMN, după jurământ, în fața Președintelui României.
Chiar și normele cutumiare, alcătuiesc împreună cu textul scris și acele cerințe constituționale cutumiare procedurale.
De aceia DECRETUL DE NUMIRE a PRIMULUI MINISTRU incubă normele codificate într-un DOCUMENT OFICIAL ȘI SOLEMN care formează PROCEDURA CONSTITUȚIONALĂ SCRISA ÎMPREUNĂ CU SOLEMNITATEA ATAȘATĂ VALIDĂRII actului emis și atenție!!! CITIT DE PREȘEDINTE în fața națiunii. Nu printr-un SMS !!! Mă mir de ce nu a postat pe facebook că-i place. Era prea onorant?
.
În concluzie fac un APEL PUBLIC către instituțiile abilitate să intervină CONSTITUȚIONAL pentru a CORECTA precedentul de numire FĂRĂ SOLEMNITATE a primului ministru SORIN GRINDEANU.
Trimiteți un comentariu