joi, 8 decembrie 2016

ARE ROMÂNIA ACEI PROFESIONIȘTI?

Reuniunea informală a miniștrilor de externe ai țărilor membre NATO, care a avut loc la 6 decembrie 2016 în Bruxelles,  confirmat faptul că SUA continuă să CONSOLIDEZE (înghețe) poziția sa strategică și a NATO până la preluarea puterii de noul președinte Trump.
Întregul vocabular este foarte bine cântărit și AMBIGUU pentru a lăsa loc ORICĂREI INTERPRETĂRI și dacă se poate să fie subtil dar și AGRESIV.
Nu avem și nu există nici o modalitate de a izola Rusia afirmă secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg înaintea summitului din 06-12-2016.
De ce? Simplu, sunt pretutindeni SCHIMBĂRI de lideri de stat și guverne și este nevoie de o ÎNGHEȚARE a „TABLEI DE ȘAH” dar, simultan, să se pregătească noi mișcări surpriză.
ATENȚIE !!! "Abordarea dublă și a Rusiei, stil în care și liderii Alianței vorbesc tot timpul, nu este în acest context nimic nou. De fapt, ceasta este „INVENȚIA” fostului ministru de externe al Belgiei, Pierre Harmel, care a IMPUS diplomatic să se „combine DIALOGUL SINCER cu o APĂRARE FERMĂ și simultan o DESCURAJARE A PRETENȚIILOR”.
De fapt nu este o DESCOPERIRE ci e DOAR o variantă explicită a ȘTIINȚEI NEGOCIERILOR care cuprinde 4 ETAPE distincte ce TREBUIE CUNOSCUTE și PREGĂTITE EXEMPLAR, fiecare, DISTINCT, dacă se vrea a CÂȘTIGA orice negociere. Aceste etape sunt:
1. PREGĂTIREA NEGOCIERII (inițierea SINCERĂ a unui dialog spre o țintă de interese comune, când se fac documentările intensive de stabilire a TEMELOR de dialog, a ȚINTELOR subtil incluse potrivit avantajelor acumulate și jonglarea abil cu PROGRAMUL de negociere (exemplu specularea diferenței de fus orar care scade capacitatea adversarului, organizarea recepțiilor de întâmpinare care să „pregătească psihic” adversarii (publicul) fie pe cunoașterea viciilor lor ce ar dori să fie ascunse fie pe „ferestre” de propuneri de avantaje personale/corupere sau de impresionare cu capacitatea tehnică și de piață (cotă) a gazdei etc.etc.).
2. DERULAREA NEGOCIERILOR dorite pregătind numeroase elemente de subtilitate/surprize a TEMELOR atacate cu ARGUMENTE care să OBLIGE la MEDITAȚIE (avantaje, pericole, inclusiv individuale) și „acceptarea” detaliilor de AVANTAJ EXUBERANT sau pericole INCOMODE aparent „scăpate” de negociator, de DISCUȚII COMPLEXE pe baza unei CUNOAȘTERI EXCELENTE A TEMELOR dar și a temperamentului negociatorilor și capacităților de stăpânire a subiectelor, inclusiv cu detalii tehnice, istorice sau de piață etc. etc.) Și aici sunt numeroase „tertipuri” sau „jocuri teatrale” menite să impresioneze și să descurajeze. Avantajul se obține de cel mai bun ACTOR care are și un SPATE ASIGURAT. Cel SĂRAC este sortit pierderii oricărui avantaj dar poate câștiga ceva DOAR prin profesionism (România la negocierile cu UE a fost REPETENTĂ, iar Băsescu a fost CATASTROFAL semnând fără nici o negociere „Tratatul de la Lisabona” prin cere A PREDAT PE TAVĂ, juridic și faptic TOATĂ AVEREA României tocării ei integral de UE, fără nici un drept de opoziție).
3. PROTO-NEGOCIEREA etapă derulată în pauzele dinte sesiunile de negociere când se lansează public de grupuri „ne-participante” sau transmise ocult cu țintă individuală, „nemulțumirile” sau ca OFERTĂ a ALTOR jucători interesați. Este un JOC OCULT care are ca țintă „DESCURAJAREA PRETENȚIILOR” la negocieri și realizarea AVANTAJULUI de negociere și exagerând capacitatea de „APĂRARE” a temelor discutate. Etapa este deosebit de SENSIBILĂ fiindcă poate duce la ÎNTRERUPEREA NEGOCIERILOR și RENUNȚAREA LA NEGOCIERE dacă nu este ARTISTIC și CREDIBIL regizată.
4. POST NEGOCIEREA este etapa de VALORIFICARE a negocierilor când este OBLIGATORIU a fi extrem de profesionist pentru a MULTIPLICA AVANTAJELE și determina respectarea pretențiilor formulate. Acum se solicită NOI avantaje oferind „facilitățile” ce nu u fost cerute la negocieri (exemplu: costul consumabilelor la ... imprimantă care devin imposibil de neglijat sau oferirea și a unui service nesolicitat etc. etc. gen Buy-Back, licențe de utilizare complexă cu alte echipamente (exemplu radare, simulatoare etc.), desfacere/utilizare teritorială și reexport, taxe, ambalaj, locul recepției, garanții etc. etc. etc. care RIDICĂ INEVITABIL COSTURILE nediscutate și mai ales ÎNSCRISE în CONTRACT la negocieri)
Iată de ce DIPLOMATIC, știința NEGOCIERILOR este fundamental necesară interlocutorilor.
De aceia, public, situația continuă să rămână periculoasă în relațiile NATO-RUSIA după aceste negocieri pre-deteriorate de deciziile Congresului american de finanțare a ajutoarelor militare către Ucraina și Finlanda și promisiunile publice făcute Poloniei și țărilor baltice simultan cu deciziile Rusiei de extindere a controlului piețelor de armament și deschidere a noi baze militare, externe.
Vedem că situația continuă să se deterioreze și prin refuzul urgentării dialogului (negocierilor) în această „PAUZĂ DE LUPTĂ” la preluarea puterii în SUA și UE. În mod special însă, UN NOU SEDIU/PUNCT DE COMANDĂ e în curs de înființare, existând deja o discuție în curs de desfășurare, prin care NATO își consolidează prezența în Baltica dar chiar și în Marea Neagră și nu numai (vezi sprijinul militar al Ucrainei pentru monitorizarea extinsă în Marea Neagră și inițierea discuțiilor lui Trump cu Taiwan-ul). În final, toate acestea contrazic nevoile reale de securitate și din Europa.
"Dacă vorbim într-un limbaj politic, apoi lansăm această amenințare militară, se vede că NATO încearcă să impună o nouă temă în ordinea de zi a războiului rece și, prin urmare, se dovedește relevanța negocierilor în noile condiții de securitate. Aceasta este o tendință foarte periculoasă a amenințărilor subtile" a concis Grushko după summitul din 6 decembrie 2016.
Stoltenberg vrea ca relația NATO cu Rusia să fie "sinceră și deschisă"
"Suntem încrezători că cei mai mulți europeni pot să înțeleagă că, este imposibil să se formeze de securitate fără Rusia sau împotriva Rusiei. Securitatea va fi durabil numai în cazul în care aceasta este asigurată împreună cu Rusia. Și aceasta are în vedere respectarea intereselor naționale, egalitatea și înțelegere clară a scopului spre care ne mișcăm împreună ", a spus Grushko la rezultatele reuniunii informale a miniștrilor de externe ai țărilor membre NATO, care a avut loc la 6 decembrie în Bruxelles.
"Vedem că ruso-fobia în statele baltice și Polonia, în așa numitele "STATE DIN PRIMA LINIE" exprimă explicit că „inamicul” e aici la granița lor, TENTA AGRESIVĂ devenind foarte mare. În cazul în care acestea sunt armonizate/sincronizate cu punerea în circulație a unor broșuri în Lituania cu privire la modul de a lupta împotriva „ocupanților”, atunci acest lucru este dovada că NATO traversează toate liniile roșii de aici, și îi este tot mai greu să dețină un dialog concret în astfel de condiții. Dacă NATO este într-adevăr pregătită să procedeze la detensionare, acest lucru ar trebui în primul rând reflectat în STOPAREA CONSOLIDĂRII ÎN CONTINUARE A FLANCUL ESTIC și trecerea la un dialog normal cu privire la modul de îmbunătățire a securității, împreună ", a subliniat Grushko.
Rusia și NATO nu au un consens cu privire la convocarea la încă o nouă sesiune a NATO-RUSIA Consiliul însă poartă consultări cu privire la tema asta. Poate, unii lideri nu au planuri de a schimba ceva, dar CONVOCAREA Consiliului NATO-Rusia impune și o decizie colectivă. "Noi nu avem nici o astfel de decizie până în prezent, dar consultările continuă. Stoltenberg vrea însă ca relațiile NATO cu Rusia să fie "sincere și deschise".” afirmă NATO.
Iată însă cât de REPEDE se schimbă situția globală post Obama.
UPDATE:
Surpriză: Carter Paige, Consilierul Președintelui ales al SUA, Donald Trump, pe 8 decembrie (6 decembrie summitul de la Bruxelles), a sosit la Moscova unde are programate mai multe întâlniri cu lideri ai Rusiei. În capitala rusă el are planificate o serie de discuții cu politicieni dar și oameni de afaceri. "Mă voi întâlni cu oameni de afaceri influenți și lideri de opinie" , - a declarat Carter Paige, adăugând că vizita sa va dura până la 13 decembrie.
Pregătirea reuniunii Donald Trump pentru un summit SPECIAL cu Putin, imediat ce-și preia OFICIAL funcția de președinte al SUA este speculația și șocul actual al presei comparând tensiunea deja creată cu China prin discuțiile directe cu Taiwan-ul. Este un mandatar, deocamdată privat, care dorește să pregătească vizita preliminară, IMEDIATĂ, a lui Trump pentru a discuta TOATE detaliile posibile organizării unui eveniment de un asemenea calibru.
Culmea e faptul că Trump primește mai puține informații în „sinteza zilnică” decât primeau predecesorii președinți în această perioadă.
De ce? Este nesigur? Culmea sunt chiar serviciile secrete din SUA care afirmă că Trump a fost AJUTAT de Ruși în campania electorală. Trump DEZMINTE aceste concluzii și respinge in acest weekend (ieri 10-12-2016) concluzia analiștilor de informații din SUA că Rusia a intervenit în alegerile 2016 pentru a-l ajute să câștige Casa Albă. Enervat chiar: „Acestea sunt aceiași oameni care au spus că Saddam Hussein are arme de distrugere în masă", a spus Trump. Acum este timpul ca SUA să se schimbe și să facem ca America să devină din nou cea mai minunată."
Există iată pericolul, din prostia serviciilor, ca Trump să primească informații de la Putin sau alte țări și atunci CRIZA devine majoră fiindcă este afectată CHIAR decizia prezidnțială prin ... subminare informativă. Această NEBUNIE trebuie să înceteze, spre binele SUA. Hillary Clinton să-și simtă singură GREȘELILE făcute și să răspundă, fără a târâ în mocirla media și noul președinte al SUA.
Trump a preluat FERM recomandarea Papei făcută la ONU în septembrie 2015 prin care a atras atenția lumii globale că, NIMIC în lume nu se mai poate rezolva FĂRĂ RUSIA.
Să ne amintim și că, în timpul campaniei sale electorale, Trump a spus: „dacă va fi ales și Rusia va accepta un dialog la cele mai înalte funcții, relațiile cu Vladimir Putin vor începe IMEDIAT, într-o notă pozitivă”.
Cât de vizibile sunt toate TERTIPURILE de PREGĂTIRE a viitoarelor negocieri, după instalarea lui Trump la Casa Albă. Anul 2017 vine cu TEME deja ANTE-SCRISE gândind și la asmuțirea orgoliilor Chinei vizavi de Taiwn și părerea lui Trump privind rolul țărilor din Marea Chinei de sud pentru PROPRIA LOR APĂRARE, inclusiv a Japonie dând apă la mora negocierilor de PACE, întârziate absurd, după cel de al doilea război mondial, Japonia-Rusia din 15-16 decembrie 2016.
Ministerul de Externe japonez a anunțat, oficial deja, vizita lui Putin la 15-16 decembrie 2016.
Cum vedeți voi capacitățile noastre de negociere și AMPLIFICARE A TEMEI INTERESULUI NAȚIONAL în relațiile externe ale României? 
JOCURILE GLOBALISTE se fac între PROFESIONIȘTI. Are România acești PROFESIONIȘTI care să compenseze SĂRĂCIA colectivă?

Autor, Lt.col. (rtr)
Ioan CEPALIGA

Niciun comentariu: