In data de 04-Mai-2014 scriam un articol similar pe blogul
meu pentru a STIMULA, dupa puterile mele, "mintile luminate" ale CSAT
in a intelege necesitatea revizuirii URGENTE a Strategiei Nationale de Aparare
in contextul evenimentelor internationale rapid schimbabile.
Mai atrageam atentia de la nivelul meu de ofiter in retragere ca in dictionarul militar apar
foarte rapid termeni si concepte noi ca "razboi asimetric, hibrid,
disimulat, electronic, invizibil etc." terminologie ce dovedeste viteza cu care se
schimba executarea actiunilor agresive si aparitia unor razboaie absolut noi
in panoplia jurisdictionala aplicabila a Legilor Razboiului.
Agresorul si agresiunea in astfel de situatii devin
termeni invechiti in descrierea comuna cu elemente total diferite normelor asimilate in
clasicele definitii ce au condus la ... scrierea Legilor Razboiului.
Am propus chiar ca, expertiza multor ofiteri din SCMD
sa fie antrenata in pregatirea unor variante sau sectiuni minimale din TABLOUL DE BORD al managementului viitoarei Strategii Nationale de Aparare.
Iata ce scriam acum
cateva luni in urma.
De atunci situatia zonala s-a schimbat extrem de rapid
si au aparut forme extrem de fine in gestionarea crizelor si conflictelor si, pe
langa NATO, iata ca si Rusia isi schimba conceptele Strategice.
Nu neg si nu diminuiez capacitatea existenta in ARMATA
si SERVICII pentru conceperea noii strategii dar desi ea poate fi EXCEPTIONALA
daca nu se si aplica este egala cu zero.
Si o spun acum extreme de avizat
fiindca de peste 14 ani de zile am tot umblat prin firme private in toata tara
si in calitate de consilier managemen-marketing, dar si ca ofiter de cariera, am sesizat LIPSA TOTALA de
implicare a lor in forme de aparare civila sau de sprijinire a razboiului sau prin obligatii de trecere la productia de razboi. Cat despre rezervisti si obligatiile lor prin departamentele de personal nicaieri nu a existat o simpla obligatie sau cunostinta concreta desi avea si resurse (adaposturi de protectie civila - buncare) destinate conducerii in caz de razboi. Toate au disparut din evidentele militare.
Indiferent de decizia Romaniei vizavi de acceptarea
unei structuri NATO pe teritoriul nostru, este OBLIGATORIU ca si noi sa ne
reevaluam fortele si sa ne definim o STRATEGIE PE TERMEN MEDIU SI LUNG care sa
imcluda TOATE resursele tarii si armonizarea lor intr-o Strategie de Aparare
PERFORMANTA capacitatilor noastre STIMULATE FISCAL intr-o crestere armonizata
continua.
Ma intreb insa cu acelasi pesimism dat de scrierile
anterioare. Oare va citi cineva aceste propuneri? Vom fi intrebati noi
rezervistii sau doar vom asista pasivi la un efort subiectiv de CONCEPERE NEARMONIZATA
a noii noastre strategii militare ca membri in UE si NATO?
Vor exista actiuni
vizibile de stimulare a elementelor de AUTONOMIE DE LUPTA pentru cel putin
primele 10 zile de razboi, in formele moderne ale razboaielor actuale dar si
din imediata apropiere zonala? Se vor antrena acele sectiuni de criza pe
palierele de lupta cu care suntem agresati?
Stim ca in vechea forma strategica, cercetarea si apararea
puternica a spatiului aerian reprezenta conditia PRINCIPALA de a proteja obiectivele si a rezista pana
la mobilizarea resurselor de aparare.
Astazi razboiul poate incepe atipic, cu un atac concentrat
informatic sau prin blocarea utilitatilor ce definesc si societatea informatizata
(energia electrica in principal) dar si destructurarea fluxurilor normale de
utilitati care creaza haos, cum ar fi transporturile si nu numai, ceea ce
conduce si la IMPOSIBILITATEA COMUNICATIILOR pentru o conducere eficienta
indiferent de etapa de razboi.
Romania trebuie sa poata CONDUCE aplicarea
procedurilor de trecere GRADUALA sau IMEDIATA la situatia de razboi indiferent
de palierul de agresiune al tipului nou de razboi si in principal sa asigure
PROTECTIA POPULATIEI la efectele razboiului aparut pentru a evita orice panica si haos.
Dar, ORICE DECIZIE DE COMANDAMENT MILITAR s-ar lua ea
trebuie sa fie CONFORMA NORMELOR aplicabile LEGILOR RAZBOIULUI si la vid de
legislatie sa fie PERMANET STOCATE SI DOCUMENTATE PROBATORIU ACTELE SI FAPTELE
DE AGRESIUNE.
Sper ca SCMD si forta REZERVISTILOR profesionisti sa
fie antrenate in crearea "celulelor" zonale de protectie si documentare
cel putin a actiunilor ostile ale agresorului, informarea corecta a populatiei
cu masurile procedurale necesare de protectie si salvare a bunurilor si
vietilor cetatenilor nostri.
Fac apel la intelegerea de INSTRUIRE SPECIFICA a
fiecarei resurse cum ar fi de exemplu cele de decontaminare si carantina
fiindca exista tot mai mult pericolul unui razboi ascuns, biologic sau chimic,
fiindca nuclear este pe langa vizibil imediat dar si imediat condamnabil.
La fel si actiunile si operatiile militare in acest
domeniu se face cu specialisti de exceptie domeniu in care media trebuie sa fie
antrenata eficient in aplicarea masurilor de contracarare.
PACEA se apara prin ANTRENAREA PENTRU RAZBOI astfel
incat PIERDERILE sa fie minime.
Nu trebuie sa ne temem de aceste exercitii derulate
chiar la nivel national fiindca ele reduc pierderile chiar si in caz de
CATASTROFE provocate sau naturale.
Economia noastră TREBUIE sa fie repusă pe făgașul
CONTRIBUȚIEI la necesarul de RĂZBOI și elaborate legile necesare în acest sens inclusiv cea a rechizițiilor.
Dacă priviți cu atenție evoluția actuală a țărilor lumii, inclusiv BRICS, veți observa TENDINȚA unanimă de a PRODUCE fiecare cât mai mult din armamentul propriu necesar. Conform noii politici de stat chiar ale Indiei, jumătate din volumul total de armament și tehnică militară necesară lor trebuie să fie în următorii ani de producție proprie.
Se aude la CSAT? De producție PROPRIE! Noi astăzi am decăzut atât de mult încât nici MUNIȚIA pentru armamentul de infanterie nu suntem capabili sa ne-o asiguram ÎN TOTALITATE de la intern. RUȘINE CSAT!!!
Dacă priviți cu atenție evoluția actuală a țărilor lumii, inclusiv BRICS, veți observa TENDINȚA unanimă de a PRODUCE fiecare cât mai mult din armamentul propriu necesar. Conform noii politici de stat chiar ale Indiei, jumătate din volumul total de armament și tehnică militară necesară lor trebuie să fie în următorii ani de producție proprie.
Se aude la CSAT? De producție PROPRIE! Noi astăzi am decăzut atât de mult încât nici MUNIȚIA pentru armamentul de infanterie nu suntem capabili sa ne-o asiguram ÎN TOTALITATE de la intern. RUȘINE CSAT!!!
05-sep-2014
Lt.col retragere
Ioan CEPALIGA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu