duminică, 2 februarie 2014

PENTRU PROFESIONISTI !

Realitatea nulităților, sunt și ele ELITE.
Nu știu cât de pregătiți sunt operatorii din celelalte sisteme din afara MApN care au intervenit in accidentul aviatic din Muntii Apuseni dar cei in drept pot sesiza urmatoarea afirmatie.
Daca s-au utilizat harti diferite pentru "goniometrarea" locului prabusirii avionului, atunci exista probabilitatea ERORII de masuratoare inerenta IMBINARII HARTILOR. Situatia este foarte des intalnita si ofiterii stiu deja de aceste erori, inclusiv necesarul de corectie dupa ANUL ridicarii topografice (declinatia magnetica) pentru determinarea azimutului magnetic din goniometrie dar si a azimultului magnertic pentru deplasarea echipei care poate utiliza informatiile de la busola pana la GPS. Astazi GPS-ul inlocuieste fostul giroscop utilizat pentru deplasarea dupa coordonatele introduse TOT de pe harta. Asta inseamna sa stii sa determini cu exactitate AZIMUTUL MAGNETIC introducand CORECTIILE de declinatie magnetica, de curbura si convergenta (inclusiv corectiile de la imbinarea hartilor). Chiar daca se dau coordonatele LOCULUI dupa un GPS si nu exista o harta "conectata" la acel GPS tot este nevoie de AZIMUTUL MAGNETIC. Deplasarea se face pana la acel loc utilizand BUSOLA si urmarind permanent AZIMUTUL MAGNETIC luand mereu repere vizibile din teren. Ca si la GPS si deplasarea dupa azimut inseamna sa faci corectii dupa ocolisurile impuse. Pentru intelegere recomand a citi lucrarea Proiectii cartografice de aici http://www.geografie.uvt.ro/pers/satmari/CARTOGRAFIE/04_Proiectiile_cartografice_Generalitati.pdf. care ofera o minima intelegere sau un manual de topografie militara.

Trebuie retinut ca la imbinarea hartilor (lipirea foilor de harta functie de scara lor de la 1/25000 la 1/500000) se obtine o harta "curbata" ca aspect.

Pentru a deveni PLANE, hartile includ forme diferite de erori iar corectiile depind de tipul proiectiei cartografice utilizate astfel incat intre doua puncte, mai ales din planse situate in fuse orare diferite (15 grade un fus orar), nu se poate trage O LINIE DREAPTA ci ea SE CURBEAZA si atunci TRIUNGHIUL de gonio este aberant de eronat deplasat daca se duc LINII DREPTE. Foile de harta trebuie sa fie din aceiasi serie (an) de ridicare topografica fiindca altfel nu corespund declinatiile magnetice (polul nord magnetic "migraza" ca locatie terestra fata de nordul hartii).
Militarii, de regula artileristii si rachetistii, cunosc aceste erori ce trebuiesc CORECTATE la planificarea tragerilor dintr-un fus orar in altul la fel ca si transmisionistii mai ales gomio si cunosc la perfectie cum se determina azimutul magnetic si se face triangulatia gonio.
Coordonatele geografice ce sunt obtinute prin aplicatia telefonului mobil sunt DIRECT pozitionate pa o harta GPS dar in cazul gonio (triunghiul) care incadreaza o arie de operare OBLIGATORIU trebuie lucrat cu harti OPERATIVE care au marcate nevoile de corectie si nu se folosesc harti TURISTICE care sunt doar intuitive si nu exacte. Astazi tehnologia GPS a evoluat si se fac determinari statice si cinematice (sau pseudocinematice) dar si aici avem erori date de: Erori satelitare, erori datorate propagarii semnalului si erori datorate receptoarelor. Exactitatea este insa colosala si aproape instantanee.
Cred ca este de luat in seama CALITATEA PROFESIONALA a operatorului care a GRESIT coordonatele "triunghiului" dar si ale azimutului magnetic (daca a fost comunicat) pentru deplasarea fiecarei echipe din punctul de plecare individual. E foarte posibil mai ales cand am vazut toata aceasta balbaiala la operatorii ... neprofesionisti !!! Se fac foarte multe afirmatii de NESPECIALISTI si de aici plus politizarea ajungem la ... ABERATII !

Aiurea in tramvai cu schimbarea subordonarii STS.
Draga Ponta tu nici nu stii ce e cu abrevierea STS asa ca poantele astea ale tale sunt rasuflate. Oi fi fost tu informat de "capitanul" Oprea ca TO-ul si inter-C (telefonul scurt inter MI) erau in structura "R", candva, dar odata cu infiintarea SRI si apoi a 112 precum si nevoia de integrare NATO si dece nu si UE au impus largirea competentelor STS si i-au dat o "independenta" aparte absolut necesara.
Pentru tine insa e tot "securitate ceausista"... ce trebuie controlata tot de "bolsevicii" din USL.
Sa stii ca Opris e un transmisionist foarte bine pregatit dar ... POLITICUL si BANUL lau stricat si pe el. Aici e buba si nu la subordonare !
Lasa specialistii sa-si faca treaba, inclusiv in JUSTITIE si atunci cu siguranta pentru toti vor fi ACELEASI LEGI si principii, nu preferentiale ca pentru penalii politici din toate timpurile.
Opris a gresit in multe directii si a fugit, mimetic, de raspundere ca nu-i prost dar intrebarea e DE CE? Ceva s-a intamplat si a SCURCIRCUITAT si actiunea STS. Oare DE CE? Asta-i intrebarea? Nu cumva fiindca e un nou an electoral? Cautati aici raspunsul nu la subordonare ca STRICATI "gradinita" ! Sau asta e obiectivul vostru SUBORDONAREA TOTALA pentru un nou tip de autoritarism POLITIC generalizat.
Mi-e mila de acei profesionisti reali din toate domeniile ce sufera din cauza voastra, a unui politicianism distructiv.
Trimiteți un comentariu